PIROVÁ, Viola a Iva BUREŠOVÁ. Assessment of psychomotor development of preschool children. In 9th Conference for Youth Sport, Ljubljana, 7.-8.12.2018. 2018. ISBN 978-961-6843-90-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Assessment of psychomotor development of preschool children
Název česky Hodnocení psychomotorického vývoje předškolních dětí
Autoři PIROVÁ, Viola (703 Slovensko, garant, domácí) a Iva BUREŠOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 9th Conference for Youth Sport, Ljubljana, 7.-8.12.2018, 2018.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50102 Psychology, special ;
Stát vydavatele Slovinsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00104913
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-961-6843-90-4
Klíčová slova anglicky psychomotor development; assessment of psychomotor development; preschool children
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Monika Kellnerová, učo 430435. Změněno: 29. 4. 2019 10:34.
Anotace
Preschool age is a very important stage of live for improving psychomotor skills such as running, jumping, throwing and others. These fundamental motor skills influence and form the foundation for health, social, educational and emotional aspects of children life. Early detection of level of psychomotor development could help us with identification of children with motor impairment, prepare appropriate intervention program for them and prevent potential problems in other domains in children’s life. Nowadays, we have an enormous number of diagnostic methods, which are intended to assess the psychomotor development of children. Before we use one of them for research or diagnostic work, we must consider many aspects.In literature review, we identified discrepancy in terminology, therefore, first part of the study explains the difference between terms – psychomotor development, motor development and psychomotoricity. Then we described two types of psychomotor methods – process-oriented and product-oriented assessment. Last part discusses important aspects of the most used assessment methods for preschool children and reveals their advantages and disadvantages. We believe that results could be interesting for anybody, who intends to evaluate psychomotor skill in preschool children, for example psychologist, doctors, teachers, coaches and parents.
Návaznosti
MUNI/A/1027/2017, interní kód MUNázev: Psychosociální aspekty ovlivňující výkon vrcholových sportovců (Akronym: PAAPEA)
Investor: Masarykova univerzita, Psychosociální aspekty ovlivňující výkon vrcholových sportovců, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 14:31