MASARYK, Ľuboš. Učenie sa gramatiky angličtiny objavovaním. In Didactica Viva: Konstruktivistické přístupy ve vzdělávání v perspektivě (nejen) oborových didaktik. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Učenie sa gramatiky angličtiny objavovaním
Název anglicky Discovery grammar learning in EFL
Autoři MASARYK, Ľuboš (703 Slovensko, garant, domácí).
Vydání Didactica Viva: Konstruktivistické přístupy ve vzdělávání v perspektivě (nejen) oborových didaktik, 2018.
Další údaje
Originální jazyk slovenština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00104936
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky učenie sa; výučba gramatiky; učenie sa objavovaním; angličtina; cudzí jazyk; presvedčenie učiteľa
Klíčová slova anglicky language learning; language teaching; grammar teaching; discovery learning; English as a foreing language; teachers´ beliefs
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: Mgr. Ľuboš Masaryk, M.A., učo 472868. Změněno: 11. 3. 2019 21:20.
Anotace
Skúmanie prístupov a metód výučby gramatiky angličtiny ako cudzieho jazyka je v súčasnoti aktuálna téma. Podľa Národného ústavu certifikovaných meraní SR študenti stredných škôl na Slovensku dlhodobo dosahujú najhoršie výsledky z externej časti maturitnej skúšky práve v oblasti gramatiky a slovnej zásoby. Inovovaný štátny vzdelávací program SR pre gymnáziá preferuje konštruktivistické prístupy k výučbe, medzi ktoré patrí aj učenie sa objavovaním. Tento príspevok sa zaoberá súčasným stavom rozvoja problematiky výučby gramatiky angličiny, presvedčenia učiteľov a využitia prvkov pedagogického konštruktivizmu vo výučbe gramatiky angličtiny ako cudzieho jazyka na stredných školách na Slovensku.
Anotace anglicky
Researching teaching approaches and methods to teaching grammar has been discussed recently. According to statistics by National institute for certified educational measurements in Slovakia, secondary school students have been achieving the lowest score from language in use part of the test on average. The current learning standars for secondary schools in Slovakia prefers constructivist approaches to teaching. Discovery learning reflects on constructivism. This presentation deals with current state of the teaching of grammar in a foreing language classroom, teachers' beliefs about grammar teaching and applying constructivist theories into grammar teaching and learning process in secondary schools in Slovakia.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MUNázev: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 1. 8. 2024 16:09