2018
Soft-skill Based Syllabus in Legal English Courses
HRADILOVÁ, AlenaZákladní údaje
Originální název
Soft-skill Based Syllabus in Legal English Courses
Autoři
HRADILOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes, Niš, Serbia, University of Niš, 2018, 2334-9182
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60202 Specific languages
Stát vydavatele
Srbsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14640/18:00104956
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky
soft skills task chaining experiential learning LSP needs analysis
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 12. 2018 15:48, Mgr. Alena Hradilová, Ph.D.
Anotace
V originále
The article discusses reasons why a team of teachers at Language Centre of Masaryk University decided to abandon the traditional topic based syllabus in order to focus on soft skills and life skills. It offers an application of needs analyses carried out among faculty graduates to our course syllabi and its result in major changes to structuring the courses in terms of moving from topics as our starting point to life skills, and from atomized language exercises to task chaining. This approach leads to useful soft skills development where topics serve the purpose of soft-skill practice fillers and vocabulary building is a natural by-product of the activities. The paper offers examples of chained lesson plans based on experiential learning. Student feedback and a small-scale action research illustrates how they perceive and appreciate the changes and how the changed approach towards syllabus design influences their motivation to learn.