2018
Shattering the Myth? Audiences, Local Media and Local News Relationships' Revisited
WASCHKOVÁ CÍSAŘOVÁ, Lenka, Jakub MACEK a Alena MACKOVÁZákladní údaje
Originální název
Shattering the Myth? Audiences, Local Media and Local News Relationships' Revisited
Autoři
WASCHKOVÁ CÍSAŘOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí), Jakub MACEK (203 Česká republika, domácí) a Alena MACKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Toronto, Kanada, The Future of Local News : Research and Reflections, od s. 1-26, 26 s. 2018
Nakladatel
Reyerson University
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50800 5.8 Media and communications
Stát vydavatele
Kanada
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14230/18:00104973
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-1-926769-95-0
Klíčová slova anglicky
local media; local news; audience; myth of the local; Czech Republic
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 4. 2019 15:54, Mgr. Blanka Farkašová
Anotace
V originále
The relationship between news audiences to local media, more specifically local news, is presumed as intensive, and news audiences used to be described as highly interested in local news. This presumption is concurrently criticized as an inaccurate myth of the local, which draws mainly upon U.S. or U.K. experiences, inapplicable to other media systems. This exploratory study focuses on Czech local audiences and provides evidence-based reconsideration of the myth. Employing data from quantitative survey of the Czech adult population and qualitative interviews,this study demonstrates local news consumption by Czech audiences. [read more=”Read More” less=”Read Less”]Findings suggest that the audiences of local news—typical for their relatively low interest in local news—constitute a serious challenge for the prevailing optimistic notion of local news audiences. The study employs cluster analysis of Czech audiences of local news and qualitative interviews to assess a more nuanced understanding of the local audiences, and more specifically considers contextual influences forming the Czech local news media.