C 2018

Shattering the Myth? Audiences, Local Media and Local News Relationships' Revisited

WASCHKOVÁ CÍSAŘOVÁ, Lenka, Jakub MACEK a Alena MACKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Shattering the Myth? Audiences, Local Media and Local News Relationships' Revisited

Autoři

WASCHKOVÁ CÍSAŘOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí), Jakub MACEK (203 Česká republika, domácí) a Alena MACKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Toronto, Kanada, The Future of Local News : Research and Reflections, od s. 1-26, 26 s. 2018

Nakladatel

Reyerson University

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50800 5.8 Media and communications

Stát vydavatele

Kanada

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/18:00104973

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-1-926769-95-0

Klíčová slova anglicky

local media; local news; audience; myth of the local; Czech Republic

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 4. 2019 15:54, Mgr. Blanka Farkašová

Anotace

V originále

The relationship between news audiences to local media, more specifically local news, is presumed as intensive, and news audiences used to be described as highly interested in local news. This presumption is concurrently criticized as an inaccurate myth of the local, which draws mainly upon U.S. or U.K. experiences, inapplicable to other media systems. This exploratory study focuses on Czech local audiences and provides evidence-based reconsideration of the myth. Employing data from quantitative survey of the Czech adult population and qualitative interviews,this study demonstrates local news consumption by Czech audiences. [read more=”Read More” less=”Read Less”]Findings suggest that the audiences of local news—typical for their relatively low interest in local news—constitute a serious challenge for the prevailing optimistic notion of local news audiences. The study employs cluster analysis of Czech audiences of local news and qualitative interviews to assess a more nuanced understanding of the local audiences, and more specifically considers contextual influences forming the Czech local news media.