2018
Výkonnost podniku, spokojenost zákazníka, kvalita a její řízení v podniku – návrh koncepčního rámce pro měření vztahů
SUCHÁNEK, Petr a Alena KLAPALOVÁZákladní údaje
Originální název
Výkonnost podniku, spokojenost zákazníka, kvalita a její řízení v podniku – návrh koncepčního rámce pro měření vztahů
Název česky
Výkonnost podniku, spokojenost zákazníka, kvalita a její řízení v podniku – návrh koncepčního rámce pro měření vztahů
Název anglicky
Business Performance, Customer Satisfaction, Quality and its Management in Enterprise - Draft of Conceptual Framework for Relationship Measurement
Autoři
SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Alena KLAPALOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Košice, Nové smery v IKT, podnikovom hospodárstve a jazykovej komunikácii, od s. 137-152, 16 s. 2018
Nakladatel
PHF EU Bratislava se sídlem v Košicích
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14560/18:00101452
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-225-4501-3
Klíčová slova česky
výkonnost podniku; spokojenost zákazníka; řízení kvality; kvalita produktu
Klíčová slova anglicky
business performance; customer satisfaction; quality management; product quality
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 1. 2019 12:33, doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
V originále
Předmětem příspěvku je navržení koncepčního rámce a vhodných ukazatelů pro měření vzájemných vztahů mezi finanční výkonností, spokojeností zákazníka, kvalitou produktu a řízením kvality v podniku. Cílem článku je navrhnout model propojující výkonnost podniku, spokojenost zákazníka, řízení kvality a kvalitu produktu. Dílčím cílem článku je identifikovat jednotlivé veličiny a sestavit dotazník, který umožní tyto veličiny identifikovat, včetně identifikace vzájemných vazeb mezi zkoumanými veličinami. S využitím metody literární rešerše byly identifikovány všechny zkoumané veličiny a byl také zkonstruován dotazník k jejich měření a v případě potřeby také k vytvoření konstruktů. S pomocí identifikovaných proměnných a konstruktů lze hledat jejich vzájemné vztahy s využitím pokročilých statistických metod jako jsou vícenásobná regrese nebo modelování pomocí strukturálních rovnic.
Anglicky
The subject of the paper is to propose a conceptual framework and appropriate indicators to measure the relationship between financial performance, customer satisfaction, product quality and quality management in the enterprise. The aim of the article is to design a model linking enterprise performance, customer satisfaction, quality control and product quality. The partial objective of the article is to identify individual variables and to create a questionnaire to identify these variables, including the identification of the interrelationships between the variables examined. Using the literary search method, all the variables examined were identified and a questionnaire was constructed to measure and, if necessary, construct constructs. Within the identified variables, or constructs, we can also search for interrelationships using advanced statistical methods such as multiple regressions or modeling using structural equations.
Návaznosti
GA16-16260S, projekt VaV |
|