D 2018

Výkonnost podniku, spokojenost zákazníka, kvalita a její řízení v podniku – návrh koncepčního rámce pro měření vztahů

SUCHÁNEK, Petr a Alena KLAPALOVÁ

Základní údaje

Originální název

Výkonnost podniku, spokojenost zákazníka, kvalita a její řízení v podniku – návrh koncepčního rámce pro měření vztahů

Název česky

Výkonnost podniku, spokojenost zákazníka, kvalita a její řízení v podniku – návrh koncepčního rámce pro měření vztahů

Název anglicky

Business Performance, Customer Satisfaction, Quality and its Management in Enterprise - Draft of Conceptual Framework for Relationship Measurement

Autoři

SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Alena KLAPALOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Košice, Nové smery v IKT, podnikovom hospodárstve a jazykovej komunikácii, od s. 137-152, 16 s. 2018

Nakladatel

PHF EU Bratislava se sídlem v Košicích

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14560/18:00101452

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-225-4501-3

Klíčová slova česky

výkonnost podniku; spokojenost zákazníka; řízení kvality; kvalita produktu

Klíčová slova anglicky

business performance; customer satisfaction; quality management; product quality

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 1. 2019 12:33, doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.

Anotace

V originále

Předmětem příspěvku je navržení koncepčního rámce a vhodných ukazatelů pro měření vzájemných vztahů mezi finanční výkonností, spokojeností zákazníka, kvalitou produktu a řízením kvality v podniku. Cílem článku je navrhnout model propojující výkonnost podniku, spokojenost zákazníka, řízení kvality a kvalitu produktu. Dílčím cílem článku je identifikovat jednotlivé veličiny a sestavit dotazník, který umožní tyto veličiny identifikovat, včetně identifikace vzájemných vazeb mezi zkoumanými veličinami. S využitím metody literární rešerše byly identifikovány všechny zkoumané veličiny a byl také zkonstruován dotazník k jejich měření a v případě potřeby také k vytvoření konstruktů. S pomocí identifikovaných proměnných a konstruktů lze hledat jejich vzájemné vztahy s využitím pokročilých statistických metod jako jsou vícenásobná regrese nebo modelování pomocí strukturálních rovnic.

Anglicky

The subject of the paper is to propose a conceptual framework and appropriate indicators to measure the relationship between financial performance, customer satisfaction, product quality and quality management in the enterprise. The aim of the article is to design a model linking enterprise performance, customer satisfaction, quality control and product quality. The partial objective of the article is to identify individual variables and to create a questionnaire to identify these variables, including the identification of the interrelationships between the variables examined. Using the literary search method, all the variables examined were identified and a questionnaire was constructed to measure and, if necessary, construct constructs. Within the identified variables, or constructs, we can also search for interrelationships using advanced statistical methods such as multiple regressions or modeling using structural equations.

Návaznosti

GA16-16260S, projekt VaV
Název: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
Investor: Grantová agentura ČR, Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování