JAHODOVÁ, Pavla. Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce. In Výzkum učení a vyučování cizím jazykům. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce
Název česky Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce
Název anglicky Developing Intercultural Communicative Competence in Writing in English
Autoři JAHODOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00104977
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky interkulturní komunikační kompetence; anglický jazyk; psaní; individuální vztahová norma; hodnocení; výzkumná zjištění
Klíčová slova anglicky intercultural communicative competence; English; writing; individual-progress norm; evaluation; research outcomes
Změnil Změnila: Mgr. Pavla Jahodová, Ph.D., učo 425018. Změněno: 20. 12. 2018 11:45.
Anotace
Interkulturní komunikační kompetence představuje nadmíru komplexní a individualizovaný koncept, což je třeba zohlednit při jejím hodnocení. Poster shrnuje zjištění výzkumu, jehož součástí bylo hodnocení rozvoje interkulturní komunikační kompetence, k němuž došlo ve výuce psaní v anglickém jazyce v devátém ročníku základní školy. Hodnocení bylo provedeno ve smyslu individuální vztahové normy, tedy způsobem, kdy je míra rozvoje jedince, jež je identifikována po provedení intervence, porovnávána s jeho vlastním výkonem před intervencí. Závěry plynoucí z komparace dat prokázaly vliv intervence na rozvíjení interkulturní komunikační kompetence zkoumaných žáků.
Anotace anglicky
Intercultural communicative competence represents an exceedingly individualized concept, which needs to be respected when evaluating the concept. The poster summarizes findings of research, which, among others, evaluated intercultural communicative competence development identified in writing in English in the ninth grade of lower secondary school. The evaluation was carried out while respecting individual-progress norm, i.e. while comparing one’s development level/stage/degree identified after an intervention with his or her pre-intervention performance. Outcomes resulting from the data comparison proved an impact of the intervention on pupils’ intercultural communicative competence development.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MUNázev: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 09:15