2018
Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce
JAHODOVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce
Název česky
Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce
Název anglicky
Developing Intercultural Communicative Competence in Writing in English
Autoři
JAHODOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, 2018
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00104977
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
interkulturní komunikační kompetence; anglický jazyk; psaní; individuální vztahová norma; hodnocení; výzkumná zjištění
Klíčová slova anglicky
intercultural communicative competence; English; writing; individual-progress norm; evaluation; research outcomes
Změněno: 20. 12. 2018 11:45, Mgr. Pavla Jahodová, Ph.D.
V originále
Interkulturní komunikační kompetence představuje nadmíru komplexní a individualizovaný koncept, což je třeba zohlednit při jejím hodnocení. Poster shrnuje zjištění výzkumu, jehož součástí bylo hodnocení rozvoje interkulturní komunikační kompetence, k němuž došlo ve výuce psaní v anglickém jazyce v devátém ročníku základní školy. Hodnocení bylo provedeno ve smyslu individuální vztahové normy, tedy způsobem, kdy je míra rozvoje jedince, jež je identifikována po provedení intervence, porovnávána s jeho vlastním výkonem před intervencí. Závěry plynoucí z komparace dat prokázaly vliv intervence na rozvíjení interkulturní komunikační kompetence zkoumaných žáků.
Anglicky
Intercultural communicative competence represents an exceedingly individualized concept, which needs to be respected when evaluating the concept. The poster summarizes findings of research, which, among others, evaluated intercultural communicative competence development identified in writing in English in the ninth grade of lower secondary school. The evaluation was carried out while respecting individual-progress norm, i.e. while comparing one’s development level/stage/degree identified after an intervention with his or her pre-intervention performance. Outcomes resulting from the data comparison proved an impact of the intervention on pupils’ intercultural communicative competence development.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MU |
|