k 2018

Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce

JAHODOVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce

Název česky

Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce

Název anglicky

Developing Intercultural Communicative Competence in Writing in English

Autoři

JAHODOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, 2018

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00104977

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

interkulturní komunikační kompetence; anglický jazyk; psaní; individuální vztahová norma; hodnocení; výzkumná zjištění

Klíčová slova anglicky

intercultural communicative competence; English; writing; individual-progress norm; evaluation; research outcomes
Změněno: 20. 12. 2018 11:45, Mgr. Pavla Jahodová, Ph.D.

Anotace

V originále

Interkulturní komunikační kompetence představuje nadmíru komplexní a individualizovaný koncept, což je třeba zohlednit při jejím hodnocení. Poster shrnuje zjištění výzkumu, jehož součástí bylo hodnocení rozvoje interkulturní komunikační kompetence, k němuž došlo ve výuce psaní v anglickém jazyce v devátém ročníku základní školy. Hodnocení bylo provedeno ve smyslu individuální vztahové normy, tedy způsobem, kdy je míra rozvoje jedince, jež je identifikována po provedení intervence, porovnávána s jeho vlastním výkonem před intervencí. Závěry plynoucí z komparace dat prokázaly vliv intervence na rozvíjení interkulturní komunikační kompetence zkoumaných žáků.

Anglicky

Intercultural communicative competence represents an exceedingly individualized concept, which needs to be respected when evaluating the concept. The poster summarizes findings of research, which, among others, evaluated intercultural communicative competence development identified in writing in English in the ninth grade of lower secondary school. The evaluation was carried out while respecting individual-progress norm, i.e. while comparing one’s development level/stage/degree identified after an intervention with his or her pre-intervention performance. Outcomes resulting from the data comparison proved an impact of the intervention on pupils’ intercultural communicative competence development.

Návaznosti

MUNI/A/0881/2017, interní kód MU
Název: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty