2018
Charakteristika internetové reklamy (s důrazem na reklamu v oblasti vzdělávání)
RYSOVÁ, KateřinaZákladní údaje
Originální název
Charakteristika internetové reklamy (s důrazem na reklamu v oblasti vzdělávání)
Název anglicky
The Characteristics of Internet Advertising (with an Emphasis on Advertising in Education)
Autoři
RYSOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Brno, Mladá slavistika III. Slavistika mezi generacemi, od s. 119-131, 13 s. 2018
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60202 Specific languages
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/18:00105005
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-9095-8
Klíčová slova česky
internetová reklama; reklama ve vzdělávání; stylistika; styl
Klíčová slova anglicky
online advertising; advertising in education; stylistics; style
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2019 09:40, Mgr. Igor Hlaváč
V originále
V úvodní části příspěvku Charakteristika internetové reklamy (s důrazem na reklamu v oblasti vzdělávání) jsme ve stručnosti představili teoretické poznatky týkající se reklamy, s pomocí odborné literatury jsme definovali základní pojmy. Věnovali jsme se pojmu styl a charakterizovali jsme styl reklamy. V druhé části jsme se zaměřili na stylovou podobu současné české a ruské online reklamy, kterou jsme popsali na základě materiálu internetové textové reklamy. Na konkrétních příkladech jsme ilustrovali vybrané jazykové prostředky, typické pro reklamu v oblasti vzdělávání, a nastínili jsme tak základní rysy reklamního stylu. Především jsme se věnovali jazykovým prostředkům, které slouží k navázání kontaktu s adresátem reklamy, způsobům vyjádření apelu na čtenáře, slovní zásobě i některým syntaktickým prostředkům používaným v reklamních textech.
Anglicky
In the introductory part of the article, we briefly introduced theoretical knowledge of advertising and using specialized literature, we defined the basic concepts. We focused on the concept of style and we characterized the style of advertising. In the second part, we concentrated on the style of the contemporary Czech and Russian online advertising which we described on the basis of Internet text advertising. On specific examples, we illustrated selected means of language, typical for advertising in the field of education and we outlined the basic features of the advertising style. Above all, we focused on the means of language that are used to make contact with the advertising addressee, how to appeal to the reader, the vocabulary and some of the syntactic means used in advertising texts.
Návaznosti
MUNI/A/0956/2017, interní kód MU |
|