D 2018

Charakteristika internetové reklamy (s důrazem na reklamu v oblasti vzdělávání)

RYSOVÁ, Kateřina

Základní údaje

Originální název

Charakteristika internetové reklamy (s důrazem na reklamu v oblasti vzdělávání)

Název anglicky

The Characteristics of Internet Advertising (with an Emphasis on Advertising in Education)

Autoři

RYSOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Mladá slavistika III. Slavistika mezi generacemi, od s. 119-131, 13 s. 2018

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60202 Specific languages

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/18:00105005

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-210-9095-8

Klíčová slova česky

internetová reklama; reklama ve vzdělávání; stylistika; styl

Klíčová slova anglicky

online advertising; advertising in education; stylistics; style

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2019 09:40, Mgr. Igor Hlaváč

Anotace

V originále

V úvodní části příspěvku Charakteristika internetové reklamy (s důrazem na reklamu v oblasti vzdělávání) jsme ve stručnosti představili teoretické poznatky týkající se reklamy, s pomocí odborné literatury jsme definovali základní pojmy. Věnovali jsme se pojmu styl a charakterizovali jsme styl reklamy. V druhé části jsme se zaměřili na stylovou podobu současné české a ruské online reklamy, kterou jsme popsali na základě materiálu internetové textové reklamy. Na konkrétních příkladech jsme ilustrovali vybrané jazykové prostředky, typické pro reklamu v oblasti vzdělávání, a nastínili jsme tak základní rysy reklamního stylu. Především jsme se věnovali jazykovým prostředkům, které slouží k navázání kontaktu s adresátem reklamy, způsobům vyjádření apelu na čtenáře, slovní zásobě i některým syntaktickým prostředkům používaným v reklamních textech.

Anglicky

In the introductory part of the article, we briefly introduced theoretical knowledge of advertising and using specialized literature, we defined the basic concepts. We focused on the concept of style and we characterized the style of advertising. In the second part, we concentrated on the style of the contemporary Czech and Russian online advertising which we described on the basis of Internet text advertising. On specific examples, we illustrated selected means of language, typical for advertising in the field of education and we outlined the basic features of the advertising style. Above all, we focused on the means of language that are used to make contact with the advertising addressee, how to appeal to the reader, the vocabulary and some of the syntactic means used in advertising texts.

Návaznosti

MUNI/A/0956/2017, interní kód MU
Název: Slavistika mezi generacemi: doktorská dílna
Investor: Masarykova univerzita, Slavistika mezi generacemi: doktorská dílna, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty