RYSOVÁ, Kateřina. Charakteristika internetové reklamy (s důrazem na reklamu v oblasti vzdělávání) (The Characteristics of Internet Advertising (with an Emphasis on Advertising in Education)). In Paučová, Lenka; Šaur, Josef. Mladá slavistika III. Slavistika mezi generacemi. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2018, p. 119-131. ISBN 978-80-210-9095-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Charakteristika internetové reklamy (s důrazem na reklamu v oblasti vzdělávání)
Name (in English) The Characteristics of Internet Advertising (with an Emphasis on Advertising in Education)
Authors RYSOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Mladá slavistika III. Slavistika mezi generacemi, p. 119-131, 13 pp. 2018.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60202 Specific languages
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14210/18:00105005
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-210-9095-8
Keywords (in Czech) internetová reklama; reklama ve vzdělávání; stylistika; styl
Keywords in English online advertising; advertising in education; stylistics; style
Tags RIV - zkontrolováno, rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Changed: 8/3/2019 09:40.
Abstract
V úvodní části příspěvku Charakteristika internetové reklamy (s důrazem na reklamu v oblasti vzdělávání) jsme ve stručnosti představili teoretické poznatky týkající se reklamy, s pomocí odborné literatury jsme definovali základní pojmy. Věnovali jsme se pojmu styl a charakterizovali jsme styl reklamy. V druhé části jsme se zaměřili na stylovou podobu současné české a ruské online reklamy, kterou jsme popsali na základě materiálu internetové textové reklamy. Na konkrétních příkladech jsme ilustrovali vybrané jazykové prostředky, typické pro reklamu v oblasti vzdělávání, a nastínili jsme tak základní rysy reklamního stylu. Především jsme se věnovali jazykovým prostředkům, které slouží k navázání kontaktu s adresátem reklamy, způsobům vyjádření apelu na čtenáře, slovní zásobě i některým syntaktickým prostředkům používaným v reklamních textech.
Abstract (in English)
In the introductory part of the article, we briefly introduced theoretical knowledge of advertising and using specialized literature, we defined the basic concepts. We focused on the concept of style and we characterized the style of advertising. In the second part, we concentrated on the style of the contemporary Czech and Russian online advertising which we described on the basis of Internet text advertising. On specific examples, we illustrated selected means of language, typical for advertising in the field of education and we outlined the basic features of the advertising style. Above all, we focused on the means of language that are used to make contact with the advertising addressee, how to appeal to the reader, the vocabulary and some of the syntactic means used in advertising texts.
Links
MUNI/A/0956/2017, interní kód MUName: Slavistika mezi generacemi: doktorská dílna
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 21/5/2024 17:51