ZVONČÁK, Vojtěch, Jiří MEKYSKA, Katarína ŠAFÁROVÁ, Zoltán GALÁŽ, Ján MUCHA, Tomáš KISKA, Zdeněk SMÉKAL, Barbora LOSENICKÁ, Barbora ČECHOVÁ, Pavlína FRANCOVÁ, M. FAUNDEZ-ZANUY a Sara ROSENBLUM. Effect of Stroke-level Intra-writer Normalization on Computerized Assessment of Developmental Dysgraphia. Online. In 10th International Congress on Ultra Modern Telecommunications and Control Systems and Workshops (ICUMT). Moskva, Rusko: Neuveden, 2018, s. 233-237. ISBN 978-1-5386-9360-5. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1109/ICUMT.2018.8631271.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Effect of Stroke-level Intra-writer Normalization on Computerized Assessment of Developmental Dysgraphia
Autoři ZVONČÁK, Vojtěch, Jiří MEKYSKA, Katarína ŠAFÁROVÁ (703 Slovensko, garant, domácí), Zoltán GALÁŽ, Ján MUCHA, Tomáš KISKA, Zdeněk SMÉKAL, Barbora LOSENICKÁ (203 Česká republika, domácí), Barbora ČECHOVÁ (203 Česká republika, domácí), Pavlína FRANCOVÁ (203 Česká republika, domácí), M. FAUNDEZ-ZANUY a Sara ROSENBLUM.
Vydání Moskva, Rusko, 10th International Congress on Ultra Modern Telecommunications and Control Systems and Workshops (ICUMT), od s. 233-237, 5 s. 2018.
Nakladatel Neuveden
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50101 Psychology
Stát vydavatele Rusko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00101464
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-1-5386-9360-5
Doi http://dx.doi.org/10.1109/ICUMT.2018.8631271
Klíčová slova anglicky developmental dysgraphia; digitizer; intrawriter normalization; kinematic analysis; machine learning; online handwriting
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 30. 4. 2019 08:58.
Anotace
Developmental dysgraphia (DD) can negatively influence writing speed, legibility of written product, and even planning and content generation. This could have a detrimental impact on self-expression, and communication in childhood. The goal of this study is to investigate new intra-writer and selfesteem normalization methods (IWN) in direction of improving computerized DD assessment based on the quantitative analysis of online handwriting. For this purpose we enrolled 97 children who wrote a paragraph using a digitizing tablet. Their handwriting proficiency was rated by the Handwriting Proficiency Screening Questionnaire (HPSQ). The handwriting was parametrized using a conventional set of features that were consequently normalized by four newly designed IWN. Based on the results we observed that a stroke-level ‘ 2 norm normalization decreased the computerized DD assessment error from 23% to 18%. This study proves that the stroke-level IWN has the significant potential in the field of computerized DD diagnosis and assessment.
Návaznosti
GA18-16835S, projekt VaVNázev: Výzkum pokročilých metod diagnózy a hodnocení vývojové dysgrafie založených na kvantitativní analýze online písma a kresby (Akronym: DiagnosisDysgraphia)
Investor: Grantová agentura ČR, Výzkum pokročilých metod diagnózy a hodnocení vývojové dysgrafie založených na kvantitativní analýze online písma a kresby
VytisknoutZobrazeno: 9. 10. 2024 01:23