HORÁKOVÁ, Jana. Generating Text on Generative Art. The Self-Inquiring System and the Smile of Mona Lisa. In Bernartová, Jana. Zero One. 1st ed. Quatro print a.s., Brno: Oblastní galerie Liberec, 2018, p. 85-100. (bez názvu). ISBN 978-80-87707-30-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Generating Text on Generative Art. The Self-Inquiring System and the Smile of Mona Lisa
Name in Czech Generování textu o generativním umění. Sebedotazující se systém a úsměv Mony Lisy
Authors HORÁKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Quatro print a.s., Brno, Zero One, p. 85-100, 16 pp. (bez názvu), 2018.
Publisher Oblastní galerie Liberec
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 60405 Studies on Film, Radio and Television
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14210/18:00105059
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-87707-30-2
Keywords (in Czech) generativní umění; sebedotazující se systém; rozhraní; operační logika; autoportrét
Keywords in English generative art; selfinquiring system; interface; operational logic; selfportrait
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Changed: 8/4/2019 12:49.
Abstract
The paper examines Jana Bernartová’s project Generating a Text on Generative Art (2013) (GTGA) from the perspective of the “operational logic” of this software work as well as in relation to its gallery representations. The software work is perceived as an epistemological tool which employs the process of self-inquiry (“interrogability,” M. Fuller) to tell about itself, thus constituting a special case of a self-portrait.
Abstract (in Czech)
Studie zkoumá projekt Jany Bernartové Generování textu o generativním umění (2013) (dále také GTGU) z hlediska „operační logiky“ tohoto softwarového díla, ale také ve vztahu k jeho galerijním reprezentacím. Softwarové dílo GTGU je nahlíženo jako epistemologický nástroj, který skrze sebedotazování („interrogability“, M. Fuller) vypovídá o povaze sebe sama a vytváří tak zvláštní případ autoportrétu.
Links
MUNI/A/0907/2017, interní kód MUName: Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část V.
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 27/4/2024 22:54