Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1481637, author = {Janko, Tomáš and Knecht, Petr and Kučerová, Silvie Rita and Bláha, Jan Daniel}, article_number = {2}, keywords = {geography education; didactics of geography; visuals; visualisation}, language = {cze}, issn = {1804-7106}, journal = {Scientia in Educatione}, title = {Vizuálie v geografickém vzdělávání: přehledová studie}, url = {https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/1027/903}, volume = {9}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 1481637 AU - Janko, Tomáš - Knecht, Petr - Kučerová, Silvie Rita - Bláha, Jan Daniel PY - 2018 TI - Vizuálie v geografickém vzdělávání: přehledová studie JF - Scientia in Educatione VL - 9 IS - 2 SP - 4-21 EP - 4-21 PB - Univerzita Karlova SN - 18047106 KW - geography education KW - didactics of geography KW - visuals KW - visualisation UR - https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/1027/903 L2 - https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/1027/903 N2 - Příspěvek objasňuje, jak mohou být poznatky o učení se z obrazového materiálu využity s ohledem na požadavek zlepšování kvality didaktických materiálů v geografickém vzdělávání. Cílem narativní přehledové studie je zjistit, (a) jak je možné učení se ze zpracování vizuálních geografických informací teoreticky ukotvit, (b) jak je možné operacionalizovat geografické vizuálie pro potřeby zkoumání školní výuky zeměpisu/geografie a pro potřeby tvorby učebnic a atlasů, (c) zda je možné na základě zmapování dosavadního stavu poznání identifikovat oborově specifická doporučení umožňující srozumitelnou a žákům blízkou statickou vizualizaci geografických jevů. Metodický přístup vychází z rešerše odborné literatury spadající do oblasti kognitivní psychologie a pedagogických věd. Výzkumná zjištění se následně snažíme rozpracovat pro potřeby geografického vzdělávání. V poslední části studie se zamýšlíme, jak mohou být získané poznatky využity ke zlepšování kvality vizuálních didaktických prostředků v geografickém vzdělávání. ER -
JANKO, Tomáš, Petr KNECHT, Silvie Rita KUČEROVÁ a Jan Daniel BLÁHA. Vizuálie v geografickém vzdělávání: přehledová studie. \textit{Scientia in Educatione}. Univerzita Karlova, 2018, roč.~9, č.~2, s.~4-21. ISSN~1804-7106.
|