2018
Mít, nebo být? Hudba na cestě od cimbálovky k Schönbergovi a od hudebnin ke Spotify.
FLAŠAR, MartinZákladní údaje
Originální název
Mít, nebo být? Hudba na cestě od cimbálovky k Schönbergovi a od hudebnin ke Spotify.
Název anglicky
To have or to be? Music on the way from the folklore to Schönberg and from the sheet music to Spotify.
Autoři
FLAŠAR, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Hudebně-historické résumé aneb Od středověku po současnost, Hudební seminář KJM v Brně, 2018
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/18:00105204
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
live music; recording; authenticity
Štítky
Změněno: 4. 1. 2019 09:47, doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
V originále
Erich Fromm kdysi navrhl dva mody existence člověka: modus bytí a modus vlastnění. Vztáhneme-li tyto mody na existenci hudby v evropské kultuře, získáme dva rozdílné pohledy na hudbu. Hudbu, jako autentickou zkušenost, kterou lze vytvářet, prožívat a sdílet, nebo hudbu jako zboží, které si lze koupit a vlastnit ji. Co tato zkušenost znamená v praxi? Jak se liší hudba, kterou vlastníme, od hudby, kterou žijeme? A jakou roli v ní hrají nová média a technologie?
Anglicky
Erich Fromm once suggested two modes of human existence: the mode of being and the mode of ownership. If we apply these modes to the existence of music in European culture, we get two different views of the music. Music as an authentic experience that you can create, experience and share, or music as a commodity that you can buy and own. What does this experience mean in practice? How does the music we own from the music we live in differs? And what role do new media and technologies play in it?
Návaznosti
MUNI/A/0907/2017, interní kód MU |
|