2018
Podpora tvorby profesního portfolia v přípravném vzdělávání učitelů mateřských a 1. stupně základních škol
SYSLOVÁ, Zora, Michaela PÍŠOVÁ, Veronika RODOVÁ, Monika ČERNÁ, Lucie GRŮZOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Podpora tvorby profesního portfolia v přípravném vzdělávání učitelů mateřských a 1. stupně základních škol
Název anglicky
Supporting the creation of a professional portfolio in pre-graduate education pre-school and primary teachers
Autoři
SYSLOVÁ, Zora, Michaela PÍŠOVÁ, Veronika RODOVÁ, Monika ČERNÁ, Lucie GRŮZOVÁ, Eva NOVÁKOVÁ a Hana STADLEROVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 2018
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Přehledové a vzdělávací texty
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-9177-1
Klíčová slova česky
Profesní portfolio; studenti; reflexe; státní závěrečná zkouška.
Klíčová slova anglicky
Professional portfolio; students; reflection; final state exam
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 12. 4. 2019 09:48, Dana Nesnídalová
V originále
Publikace je metodickým materiálem určeným akademickým pracovníkům, kteří vyučují ve studijních programech Učitelství pro mateřské školy a Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Jejím cílem je představit reflektivně pojaté přípravné vzdělávání učitelů a roli profesního portfolio v něm. Publikace je zaměřená na proces i produkt profesního portfolia. Akcentuje roli portfolia v profesním rozvoji a učení studentů a jeho využití pro hodnocení vzdělávacích procesů. Měla by akademickým pracovníkům pomoci porozumět reflektivnímu procesu stávání se učitelem a podpořit individualizaci a autenticitu v profesionalizačním rozvoji studentů. Nedílnou součástí metodického textu jsou skripta určená studentům, která slouží jako průvodce k tvorbě vlastního portfolia tak, aby je mohli efektivně využít mj. jako podklad ke státní závěrečné zkoušce.
Anglicky
The publication is a methodological text intended for academic staff who teach in the study programmes Teacher for Primary Schools and Teacher for Kindergartens. It aims to present a reflective approach to initial teacher education and the role of the professional portfolio in it. The publication focuses on both the process and the product of the professional portfolio. It emphasises the role of portfolio in professional development and student learning and its use in evaluating educational processes. It should help teacher educators to understand the reflective process of becoming a teacher and to promote individualisation and authenticity in the professional development of students. An integral part of the methodological text is a study brochure for students (scriptum), which serve as a guide to creating their own portfolios which may be effectively used e.g. as a material for the final state exam.