2018
Authentische Fotografie im DaF-Unterricht
MAREČKOVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
Authentische Fotografie im DaF-Unterricht
Název česky
Autentická fotografie ve výuce německého jazyka
Název anglicky
Authentic Photographs in Classes of German as a Foreign Language
Autoři
MAREČKOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
HAMBURG, SPRACHEN VERBINDEN, od s. 335-343, 9 s. 2018
Nakladatel
VERLAG DR KOVAC GMBH
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00105296
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-8300-9698-6
ISSN
UT WoS
000449236600030
Klíčová slova česky
autentická fotografie; kreativita; tvůrčí psaní; němčina jako cizí jazyk
Klíčová slova anglicky
authentic photography; creativity; creative writing; German as a foreign language
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 1. 2019 23:10, Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.
V originále
Im vorliegenden Beitrag wird authentische Fotografie als geeignetes Medium zur Förderung der Emotionen und der Vorstellungskraft der Schüler/innen im DaF-Unterricht dargestellt. Es werden einige Beispiele genannt, wie man passende Fotos auswählen, bearbeiten und für den Unterricht vorbereiten sollte. Darüber hinaus werden Techniken vorgestellt, wie man diese Fotos im Unterricht kreativ einsetzen kann. Nicht zuletzt wird im Text ein Forschungsprojekt präsentiert. Das Ziel dieses Projektes war es, die Rolle der Emotionen beim kreativen Schreiben festzuhalten. Es handelt sich um ein Dissertationsprojekt, in dem authentische Fotografie als emotionaler Anstoß zum kreativen Schreiben in der Fremdsprache eingesetzt wurde.
Česky
Příspěvek představuje autentickou fotografii jako vhodný nástroj ve výuce němčiny jako cizího jazyka, pomocí kterého mohou být rozvíjeny emoce a představivost žáků. Je zde nastíněno několik příkladů, jak vybírat, upravovat a připravovat vhodné fotografie do výuky němčiny. Mimo to jsou prezentovány techniky, jak je možné s těmito fotografiemi ve výuce kreativně pracovat. V neposlední řadě je v textu představen výzkumný projekt, jehož cílem bylo popsat roli emocí při tvůrčím psaní. Jedná se o disertační výzkum a autentická fotografie zde byla použita jako emocionální podnět pro psaní v cizím jazyce.
Anglicky
The paper presents authentic photograph as an appropriate means of teaching foreign languages, which can be used to develop imagination and emotions of the learners. The paper discusses several examples of selection, editing and preparation of such photos for classes of German. In addition, several techniques are presented for the teachers to use in dealing with these photos in the classroom in a creative way. Last but not least, a research project is being presented which aims to capture the role of emotions in creative writing. It is a PhD thesis research, in which authentic photographs were used as emotional stimuli for writing in foreign language.