D 2018

Authentische Fotografie im DaF-Unterricht

MAREČKOVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Authentische Fotografie im DaF-Unterricht

Název česky

Autentická fotografie ve výuce německého jazyka

Název anglicky

Authentic Photographs in Classes of German as a Foreign Language

Autoři

MAREČKOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

HAMBURG, SPRACHEN VERBINDEN, od s. 335-343, 9 s. 2018

Nakladatel

VERLAG DR KOVAC GMBH

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00105296

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-8300-9698-6

ISSN

UT WoS

000449236600030

Klíčová slova česky

autentická fotografie; kreativita; tvůrčí psaní; němčina jako cizí jazyk

Klíčová slova anglicky

authentic photography; creativity; creative writing; German as a foreign language

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 1. 2019 23:10, Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.

Anotace

V originále

Im vorliegenden Beitrag wird authentische Fotografie als geeignetes Medium zur Förderung der Emotionen und der Vorstellungskraft der Schüler/innen im DaF-Unterricht dargestellt. Es werden einige Beispiele genannt, wie man passende Fotos auswählen, bearbeiten und für den Unterricht vorbereiten sollte. Darüber hinaus werden Techniken vorgestellt, wie man diese Fotos im Unterricht kreativ einsetzen kann. Nicht zuletzt wird im Text ein Forschungsprojekt präsentiert. Das Ziel dieses Projektes war es, die Rolle der Emotionen beim kreativen Schreiben festzuhalten. Es handelt sich um ein Dissertationsprojekt, in dem authentische Fotografie als emotionaler Anstoß zum kreativen Schreiben in der Fremdsprache eingesetzt wurde.

Česky

Příspěvek představuje autentickou fotografii jako vhodný nástroj ve výuce němčiny jako cizího jazyka, pomocí kterého mohou být rozvíjeny emoce a představivost žáků. Je zde nastíněno několik příkladů, jak vybírat, upravovat a připravovat vhodné fotografie do výuky němčiny. Mimo to jsou prezentovány techniky, jak je možné s těmito fotografiemi ve výuce kreativně pracovat. V neposlední řadě je v textu představen výzkumný projekt, jehož cílem bylo popsat roli emocí při tvůrčím psaní. Jedná se o disertační výzkum a autentická fotografie zde byla použita jako emocionální podnět pro psaní v cizím jazyce.