MAREČKOVÁ, Pavla. Authentische Fotografie im DaF-Unterricht (Authentic Photographs in Classes of German as a Foreign Language). In Janikova, V Brychova, A Velickova, J Wagner, R. SPRACHEN VERBINDEN. HAMBURG: VERLAG DR KOVAC GMBH, 2018, p. 335-343. ISBN 978-3-8300-9698-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Authentische Fotografie im DaF-Unterricht
Name in Czech Autentická fotografie ve výuce německého jazyka
Name (in English) Authentic Photographs in Classes of German as a Foreign Language
Authors MAREČKOVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition HAMBURG, SPRACHEN VERBINDEN, p. 335-343, 9 pp. 2018.
Publisher VERLAG DR KOVAC GMBH
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/18:00105296
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-8300-9698-6
ISSN 2364-561X
UT WoS 000449236600030
Keywords (in Czech) autentická fotografie; kreativita; tvůrčí psaní; němčina jako cizí jazyk
Keywords in English authentic photography; creativity; creative writing; German as a foreign language
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Changed: 9/1/2019 23:10.
Abstract
Im vorliegenden Beitrag wird authentische Fotografie als geeignetes Medium zur Förderung der Emotionen und der Vorstellungskraft der Schüler/innen im DaF-Unterricht dargestellt. Es werden einige Beispiele genannt, wie man passende Fotos auswählen, bearbeiten und für den Unterricht vorbereiten sollte. Darüber hinaus werden Techniken vorgestellt, wie man diese Fotos im Unterricht kreativ einsetzen kann. Nicht zuletzt wird im Text ein Forschungsprojekt präsentiert. Das Ziel dieses Projektes war es, die Rolle der Emotionen beim kreativen Schreiben festzuhalten. Es handelt sich um ein Dissertationsprojekt, in dem authentische Fotografie als emotionaler Anstoß zum kreativen Schreiben in der Fremdsprache eingesetzt wurde.
Abstract (in Czech)
Příspěvek představuje autentickou fotografii jako vhodný nástroj ve výuce němčiny jako cizího jazyka, pomocí kterého mohou být rozvíjeny emoce a představivost žáků. Je zde nastíněno několik příkladů, jak vybírat, upravovat a připravovat vhodné fotografie do výuky němčiny. Mimo to jsou prezentovány techniky, jak je možné s těmito fotografiemi ve výuce kreativně pracovat. V neposlední řadě je v textu představen výzkumný projekt, jehož cílem bylo popsat roli emocí při tvůrčím psaní. Jedná se o disertační výzkum a autentická fotografie zde byla použita jako emocionální podnět pro psaní v cizím jazyce.
Abstract (in English)
The paper presents authentic photograph as an appropriate means of teaching foreign languages, which can be used to develop imagination and emotions of the learners. The paper discusses several examples of selection, editing and preparation of such photos for classes of German. In addition, several techniques are presented for the teachers to use in dealing with these photos in the classroom in a creative way. Last but not least, a research project is being presented which aims to capture the role of emotions in creative writing. It is a PhD thesis research, in which authentic photographs were used as emotional stimuli for writing in foreign language.
PrintDisplayed: 24/5/2024 09:34