MAREČKOVÁ, Pavla. Authentische Fotografie im DaF-Unterricht. In Janikova, V Brychova, A Velickova, J Wagner, R. SPRACHEN VERBINDEN. HAMBURG: VERLAG DR KOVAC GMBH, 2018, s. 335-343. ISBN 978-3-8300-9698-6. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Authentische Fotografie im DaF-Unterricht |
Název česky | Autentická fotografie ve výuce německého jazyka |
Název anglicky | Authentic Photographs in Classes of German as a Foreign Language |
Autoři | MAREČKOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | HAMBURG, SPRACHEN VERBINDEN, od s. 335-343, 9 s. 2018. |
Nakladatel | VERLAG DR KOVAC GMBH |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Stať ve sborníku |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Německo |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | tištěná verze "print" |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/18:00105296 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 978-3-8300-9698-6 |
ISSN | 2364-561X |
UT WoS | 000449236600030 |
Klíčová slova česky | autentická fotografie; kreativita; tvůrčí psaní; němčina jako cizí jazyk |
Klíčová slova anglicky | authentic photography; creativity; creative writing; German as a foreign language |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 9. 1. 2019 23:10. |
Anotace |
---|
Im vorliegenden Beitrag wird authentische Fotografie als geeignetes Medium zur Förderung der Emotionen und der Vorstellungskraft der Schüler/innen im DaF-Unterricht dargestellt. Es werden einige Beispiele genannt, wie man passende Fotos auswählen, bearbeiten und für den Unterricht vorbereiten sollte. Darüber hinaus werden Techniken vorgestellt, wie man diese Fotos im Unterricht kreativ einsetzen kann. Nicht zuletzt wird im Text ein Forschungsprojekt präsentiert. Das Ziel dieses Projektes war es, die Rolle der Emotionen beim kreativen Schreiben festzuhalten. Es handelt sich um ein Dissertationsprojekt, in dem authentische Fotografie als emotionaler Anstoß zum kreativen Schreiben in der Fremdsprache eingesetzt wurde. |
Anotace česky |
---|
Příspěvek představuje autentickou fotografii jako vhodný nástroj ve výuce němčiny jako cizího jazyka, pomocí kterého mohou být rozvíjeny emoce a představivost žáků. Je zde nastíněno několik příkladů, jak vybírat, upravovat a připravovat vhodné fotografie do výuky němčiny. Mimo to jsou prezentovány techniky, jak je možné s těmito fotografiemi ve výuce kreativně pracovat. V neposlední řadě je v textu představen výzkumný projekt, jehož cílem bylo popsat roli emocí při tvůrčím psaní. Jedná se o disertační výzkum a autentická fotografie zde byla použita jako emocionální podnět pro psaní v cizím jazyce. |
Anotace anglicky |
---|
The paper presents authentic photograph as an appropriate means of teaching foreign languages, which can be used to develop imagination and emotions of the learners. The paper discusses several examples of selection, editing and preparation of such photos for classes of German. In addition, several techniques are presented for the teachers to use in dealing with these photos in the classroom in a creative way. Last but not least, a research project is being presented which aims to capture the role of emotions in creative writing. It is a PhD thesis research, in which authentic photographs were used as emotional stimuli for writing in foreign language. |
VytisknoutZobrazeno: 27. 9. 2024 00:58