SEDLÁČKOVÁ, Jana. Reakce matek na dětské potřeby autonomie, vztahu a kompetence v kontextu čtenářských příprav v 1. třídě (Mothers' Reactions on Their Children's Needs of Autonomy, Relatedness and Competence in Context of Reading Homework in the First Grade). In Počáteční čtení: Čtu a stávám se čtenářem (Cesty propojení výzkumu a praxe) - 26. 9. 2018, Praha. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Reakce matek na dětské potřeby autonomie, vztahu a kompetence v kontextu čtenářských příprav v 1. třídě
Name (in English) Mothers' Reactions on Their Children's Needs of Autonomy, Relatedness and Competence in Context of Reading Homework in the First Grade
Authors SEDLÁČKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Počáteční čtení: Čtu a stávám se čtenářem (Cesty propojení výzkumu a praxe) - 26. 9. 2018, Praha, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/18:00105334
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) čtení; čtenářská gramotnost; domácí příprava; sebedeterminační teorie; 1. ročník ZŠ;
Keywords in English reading; reading literacy; homework; self-determination theory; first grade
Tags domácí příprava do čtení, první ročník ZŠ, rivok, sebedeterminační teorie, čtenářská gramotnost, čtení
Changed by Changed by: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Changed: 11/4/2019 14:10.
Abstract
Cílem posteru je představit průběžné výsledky analýzy audionahrávek čtenářských příprav matek a dětí 1. tříd ZŠ. V analýze je hledána odpověď na otázku, jakým způsobem různé matky v rámci společných čtenářských příprav se svými dětmi reagují na jejich potřeby autonomie, vztahu a kompetence. Obecnějším cílem posteru je přispět k porozumění dynamice vzájemné spolupráce matek a dětí při čtenářských přípravách.
Abstract (in English)
Aim of this poster is to present some results of an analysis of audiorecordings capturing reading homework situations of mothers and their first graders. The analysis focuses on the question, how different mothers, in context of mutual reading homework situations with their children, react on the children's needs of autonomy, relatedness and competence. More broader aim of the poster is to contribute to the understanding of dynamics of mutual interaction and cooperation between mothers and their children during analyzed reading homework situations.
Links
MUNI/A/1028/2017, interní kód MUName: Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 19/5/2024 15:14