2017
Wer is(s)t vegan, kauft vegan? Wer spricht vegan, verkauft vegan? Thematisierung des Veganismus in der Werbung aus sprachwissenschaftlicher Sicht
DATINSKÁ, BlankaZákladní údaje
Originální název
Wer is(s)t vegan, kauft vegan? Wer spricht vegan, verkauft vegan? Thematisierung des Veganismus in der Werbung aus sprachwissenschaftlicher Sicht
Název česky
Kdo jí (je) jako vegan, kupuje slovo vegan? Kdo mluví jako vegan, prodává veganské zboží? Tematizování veganství v reklamě z pohledu jazykovědy
Název anglicky
Who is vegan, buys vegan? Who speaks vegan, sells vegan? Thematization of veganism in advertising from a linguistic point of view
Autoři
DATINSKÁ, Blanka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Mitteilungen des Regensburger Verbunds für Werbeforschung - RVW, Regensburg, Universität Regensburg, 2017, 2198-0500
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60203 Linguistics
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/17:00105336
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
reklama; veganství; jazykové prostředky; jazykověda; vegan; Německo; diskurs; diskurzivní lingvistika
Klíčová slova anglicky
advertising; veganism; language tools; linguistics; Germany; German language; discourse; discourse linguistics
Štítky
Změněno: 1. 3. 2019 15:05, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
Der Beitrag widmet sich der linguistischen Betrachtung einer aktuellen gesellschaftlichen Entwicklung und präsentiert das Ergebnis der bereits durchgeführten Analyse, die sich mit diskurstypischen Sprachveränderungen und mit der Rolle und Macht des vielfach konnotierten Labels „vegan“ in der Welt der Werbung beschäftigt. Im Mittelpunkt steht nicht nur die diskurslinguistische Perspektive, sondern auch die Einstellung, dass diskursbildende Sprachmittel und Konnotationsänderungen einen Einfluss auf Bedeutungsstrukturen im (Sprach)Denken der Sprachgemeinschaft ausüben.
Česky
Příspěvek se věnuje lingvistickému pohledu na aktuální společenský vývoj v Německu a prezentuje výsledek analýzy, která se zabývá jazykovými změnami typickými pro zkoumaný diskurs a rolí a vlivem často konotovaného označení "vegan" ve světě reklamy. V centru stojí nejen perspektiva diskurzivní lingvistiky, ale také hypotéza, že jazykové prostředky tvořící konkrétní diskurs a změny konotací ovlivňují významové struktury v jazyce i myšlení společnosti.
Anglicky
The article is devoted to the linguistic analysis of a current social development and presents the result of the analysis already carried out, which deals with discourse-typical language changes and with the role and power of the often connoted label "vegan" in the world of advertising. The focus is not only on the discursive linguistic perspective, but also on the attitude that discourse-forming language means and connotation changes exert an influence on structures of meaning in the (language) thinking of the language community.
Návaznosti
MUNI/A/1033/2017, interní kód MU |
|