DATINSKÁ, Blanka. Wer is(s)t vegan, kauft vegan? Wer spricht vegan, verkauft vegan? Thematisierung des Veganismus in der Werbung aus sprachwissenschaftlicher Sicht. Mitteilungen des Regensburger Verbunds für Werbeforschung - RVW. Regensburg: Universität Regensburg, 2017, roč. 5, č. 2017, s. 34-47. ISSN 2198-0500.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Wer is(s)t vegan, kauft vegan? Wer spricht vegan, verkauft vegan? Thematisierung des Veganismus in der Werbung aus sprachwissenschaftlicher Sicht
Název česky Kdo jí (je) jako vegan, kupuje slovo vegan? Kdo mluví jako vegan, prodává veganské zboží? Tematizování veganství v reklamě z pohledu jazykovědy
Název anglicky Who is vegan, buys vegan? Who speaks vegan, sells vegan? Thematization of veganism in advertising from a linguistic point of view
Autoři DATINSKÁ, Blanka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Mitteilungen des Regensburger Verbunds für Werbeforschung - RVW, Regensburg, Universität Regensburg, 2017, 2198-0500.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60203 Linguistics
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/17:00105336
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky reklama; veganství; jazykové prostředky; jazykověda; vegan; Německo; diskurs; diskurzivní lingvistika
Klíčová slova anglicky advertising; veganism; language tools; linguistics; Germany; German language; discourse; discourse linguistics
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 1. 3. 2019 15:05.
Anotace
Der Beitrag widmet sich der linguistischen Betrachtung einer aktuellen gesellschaftlichen Entwicklung und präsentiert das Ergebnis der bereits durchgeführten Analyse, die sich mit diskurstypischen Sprachveränderungen und mit der Rolle und Macht des vielfach konnotierten Labels „vegan“ in der Welt der Werbung beschäftigt. Im Mittelpunkt steht nicht nur die diskurslinguistische Perspektive, sondern auch die Einstellung, dass diskursbildende Sprachmittel und Konnotationsänderungen einen Einfluss auf Bedeutungsstrukturen im (Sprach)Denken der Sprachgemeinschaft ausüben.
Anotace česky
Příspěvek se věnuje lingvistickému pohledu na aktuální společenský vývoj v Německu a prezentuje výsledek analýzy, která se zabývá jazykovými změnami typickými pro zkoumaný diskurs a rolí a vlivem často konotovaného označení "vegan" ve světě reklamy. V centru stojí nejen perspektiva diskurzivní lingvistiky, ale také hypotéza, že jazykové prostředky tvořící konkrétní diskurs a změny konotací ovlivňují významové struktury v jazyce i myšlení společnosti.
Anotace anglicky
The article is devoted to the linguistic analysis of a current social development and presents the result of the analysis already carried out, which deals with discourse-typical language changes and with the role and power of the often connoted label "vegan" in the world of advertising. The focus is not only on the discursive linguistic perspective, but also on the attitude that discourse-forming language means and connotation changes exert an influence on structures of meaning in the (language) thinking of the language community.
Návaznosti
MUNI/A/1033/2017, interní kód MUNázev: Vývojové tendence německého jazyka a německé literatury se zahrnutím česko-německé problematiky a archivní práce a s přesahem k nordistickým a nederlandistickým aspektům (Akronym: Vývojové tendence)
Investor: Masarykova univerzita, Vývojové tendence německého jazyka a německé literatury se zahrnutím česko-německé problematiky a archivní práce a s přesahem k nordistickým a nederlandistickým aspektům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 12. 7. 2024 10:06