HULEŠOVÁ, Martina. Psaní: Víme, co hodnotíme a proč? In Assessing Writing. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Psaní: Víme, co hodnotíme a proč?
Název česky Psaní: Víme, co hodnotíme a proč?
Název anglicky Writing: Do we know what we assess, and why?
Autoři HULEŠOVÁ, Martina.
Vydání Assessing Writing, 2019.
Další údaje
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky psaní, hodnocení, konstrukt, účel, kritéria
Klíčová slova anglicky writing, assessment, construct, purpose, criteria
Změnil Změnila: Mgr. Martina Hulešová, M.A., Ph.D., učo 232449. Změněno: 13. 7. 2020 16:23.
Anotace
Ve svém příspěvku se budu věnovat psaní jako důležité řečové dovednosti a komunikační aktivitě. V teoretické rovině se pokusím definovat konstrukt psaní jako nástroj myšlení a komunikace, jako předmět učení se, vyučování i hodnocení. Dále nastíním možné přístupy k hodnocení a testování psaní, různé techniky a jejich výhody i nevýhody a naznačím úskalí související s validitou a reliabilitou. V závěru shrnu kroky, které mohou napomoci k tomu, aby testování a hodnocení psaní bylo užitečným a smysluplným nástrojem.
Anotace česky
Ve svém příspěvku se budu věnovat psaní jako důležité řečové dovednosti a komunikační aktivitě. V teoretické rovině se pokusím definovat konstrukt psaní jako nástroj myšlení a komunikace, jako předmět učení se, vyučování i hodnocení. Dále nastíním možné přístupy k hodnocení a testování psaní, různé techniky a jejich výhody i nevýhody a naznačím úskalí související s validitou a reliabilitou. V závěru shrnu kroky, které mohou napomoci k tomu, aby testování a hodnocení psaní bylo užitečným a smysluplným nástrojem.
Anotace anglicky
This paper presents writing as an important communicative activity and skill. In the theoretical part, I will define the construct of writing as a tool for thinking and communication, as a subject of learning, teaching and assessment. I will follow with presenting diffrent approaches to the assessment and testing of writing, several techniques and their advantages and disadvantages, and finally, I will mention challenges related to validity and reliability. I will summarize steps, that could be helpful to reach useful and meaningful testing and assessment of writing.
VytisknoutZobrazeno: 18. 8. 2024 16:13