ČEŠKOVÁ, Tereza. The Phases Implemented in Problem-Oriented Learning Situations in Czech Primary Geography. In CGE 2018 International Conference. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The Phases Implemented in Problem-Oriented Learning Situations in Czech Primary Geography
Name in Czech Fáze problémově orientovaných výukových situací ve vlastivědě
Authors ČEŠKOVÁ, Tereza.
Edition CGE 2018 International Conference, 2018.
Other information
Original language English
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Canada
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) problem oriented learning and teaching; primary geography
Keywords in English problémově orientované vyučování a učení; primární geografie
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 19/3/2019 15:37.
Abstract
The paper will present an analysis of learning situations that develop the problem-solving competence in primary geography. Its aim is to describe the distribution and length of the phases of problem-oriented learning situations (PLS) so that we could see how the problem instruction of primary geography is organised. While identifying problem-oriented learning situations we followed the Problem-based learning and teaching approach. Based on available studies, we distinguish 8 phases of PLS (Problem structuring, Initiation, Analysing the problem-oriented task, Searching for information, Synthesizing findings, Summarizing, Presenting the solution, Reflecting). These phases provide an analytical frame for a more detail investigation of PLSs and their use in instruction.
Abstract (in Czech)
V příspěvku byly prezentovány výsledky analýzy problémově orientovaných výukových situací (POVS) ve výuce vlastivědy (geografické části). Cílem je popsat zastoupení a délku fází POVS, a to na vzorku 10 vyučovacích hodin vlastivědy ve druhém období 1. stupně. Výsledky ukazují na nejčetnější zastoupení fáze analyzování problému a následně sumarizování řešení.
PrintDisplayed: 31/5/2024 07:27