J 2018

Život bez hudby si žáci neumějí představit: k aktuální problematice hudební výchovy dětí a mládeže

SEDLÁČEK, Marek

Základní údaje

Originální název

Život bez hudby si žáci neumějí představit: k aktuální problematice hudební výchovy dětí a mládeže

Název anglicky

The Pupils Cannot Imagine Their Lives Without Music: To the Current Issue of Music Education for Children and Youth

Autoři

SEDLÁČEK, Marek (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Hudební výchova: časopis pro hudební a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní, Praha, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta – vydavatelství, 2018, 1210-3683

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00105419

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

hudební výchova; hudební preference; hudební poslech; mládež; výzkum; vážná hudba

Klíčová slova anglicky

music education; musical preferences; music listening; youth; classical music

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 3. 2019 08:10, doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D.

Anotace

V originále

Autor článku se ve svém textu zaměřuje na hudební preference dětí a mládeže, důležitost a poslání předmětu hudební výchova z pohledu vybraných výsledků hudebně sociologických výzkumů Katedry hudební výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně.

Anglicky

The author of the article focuses on the musical preferences of children and youth, the importance and the role of the subject music education under the impression of selected results of musical sociological researches of the Department of Music at the Faculty of Education of the Masaryk University in Brno.

Návaznosti

MUNI/A/1201/2016, interní kód MU
Název: Využívání multimédií v hudební výchově na ZŠ a SŠ - stav v roce 2017
Investor: Masarykova univerzita, Využívání multimédií v hudební výchově na ZŠ a SŠ - stav v roce 2017, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty