KOLAŘÍKOVÁ, Veronika. Konstruktivistické teorie učení a jejich využití v muzejní edukaci: výzkumný exkurz. In Fenomén kultúrneho dedičstva v spoločnosti – dejiny, súčasný stav a perspektívy IV. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Konstruktivistické teorie učení a jejich využití v muzejní edukaci: výzkumný exkurz
Název česky Konstruktivistické teorie učení a jejich využití v muzejní edukaci: výzkumný exkurz
Název anglicky Constructivist theories of learning and their use in museum education: the research
Autoři KOLAŘÍKOVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Fenomén kultúrneho dedičstva v spoločnosti – dejiny, súčasný stav a perspektívy IV. 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00105533
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Muzeum; konstruktivistické teorie učení; výzkum.
Klíčová slova anglicky Museum; constructivist theories of learning; research.
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Veronika Kolaříková, Ph.D., učo 363842. Změněno: 29. 3. 2019 10:22.
Anotace
Moderní muzea jsou neodmyslitelně spjatá s edukačním posláním. Přínosnými pro praxi muzejní edukace jsou konstruktivistické teorie učení. O ty je možné opírat edukační proces nejen ve škole, ale také v muzeu. To pro takovou edukaci nabízí vhodné podmínky. Edukace v muzeu v ideálním případě nemá podobu pouhého frontálního výkladu průvodce. Naopak se dnes muzea snaží návštěvníky do procesu edukace co nejvíce aktivně zapojit. Právě aktivní role návštěvníka stojí v centru pozornosti konstruktivistických teorií učení, které si příspěvek klade za cíl představit a na základě výsledků výzkumné analýzy ukázat možnosti jejich využití v praxi.
Anotace anglicky
Modern museums are inherently connected with the educational mission. The constructivist learning theory are beneficial for the practice of museum education. They can rely on the educational process not only in the school but also in the museum. It offers suitable conditions for such education. Education in a museum ideálky has not a form of a frontal interpretation of a guide. On the contrary, the museum today tries to involve the visitors in the education process as actively as possible. An active role of the visitor is at the center of constructivist learning theories. These theories are with the results of my research presented in these conference contribution.
Návaznosti
MUNI/A/1042/2017, interní kód MUNázev: Sociálně pedagogický aspekt ve výzkumu (Akronym: VyZsocpeD)
Investor: Masarykova univerzita, Sociálně pedagogický aspekt ve výzkumu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 29. 8. 2024 02:27