2018
Otevřený webový Kurz práce s informacemi
TULINSKÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Otevřený webový Kurz práce s informacemi
Název anglicky
Open web-based Information literacy course
Autoři
TULINSKÁ, Hana
Vydání
Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2018, 2018
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50803 Information science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7435-718-3
Klíčová slova česky
online kurz; otevřené vzdělávání; virtuální učební prostředí
Klíčová slova anglicky
online course; open education; virtual learning environment
Změněno: 22. 1. 2019 09:26, Mgr. Hana Tulinská
V originále
Otevřený online Kurz práce s informacemi pomáhá rozvíjet informační gramotnost a psaní odborného textu. Podoba kurzu usiluje o naplnění současných trendů ve vzdělávání. Obsah kurzu je na webových stránkách, a tedy dostupný a otevřený komukoliv. Forma článků s wiki odkazy podporuje možnost nelineárního učení. Velké množství odkazů na další zdroje zajišťuje digitální kurátorství. Studenti dostávají individuální zpětnou vazbu od tutora, nebo spolužáka. Dostupné jsou také autoevaluační kvízy. Studenti mohou zhodnotit svůj pokrok díky pretestu a posttestu. Jsou využity jednoduché a dostupné nástroje – webové stránky a Google Classroom. V kurzu je dbáno na vizuální styl, vhodnou jazykovou formu a uživatelskou přívětivost nástrojů. Vzdělávací akce nekončí známkou, ale její analýzou. K tomu jsou využity nástroje webové analytiky Google Analytics a Smartlook.
Anglicky
The open online Information literacy course helps develop literacy and writing professional text. The form of the course aims at fulfilling the current trends in education. The content of the course is on the web site and therefore accessible and open to anyone. The form of links with wiki links supports nonlinear learning. Numerous references to other sources are provided by digital curatorship. Students receive individual feedback from a tutor or classmate. Self-evaluation quizzes are also available. Students can evaluate their progress through pretest and posttest. Simple and accessible tools - web pages and Google Classroom - are used. The course takes care of the visual style, the appropriate language form and user friendliness of the tools. Educational events do not end up with a mark, but with its analysis. The Google Analytics and Smartlook web analytics tools are used for this purpose.