MIHAI, Hana. Lexis creating a human dimension of a destination : Comparative discourse analysis of English and French parallel texts. In 14th ESSE Conference, 29 August - 2 September, Masaryk University, Brno, Czech Republic, 2018. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Lexis creating a human dimension of a destination : Comparative discourse analysis of English and French parallel texts
Autoři MIHAI, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 14th ESSE Conference, 29 August - 2 September, Masaryk University, Brno, Czech Republic, 2018. 2018.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60203 Linguistics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00105758
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky lexis; advertising; discourse analysis; parallel texts; English; French
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Změněno: 23. 1. 2019 10:13.
Anotace
Figurative language and imagery in destination advertising are powerful means of creating desired illusions in the reader. Preferences for particular linguistic expressions in specific contexts differ across languages as a result of many factors, including distinct historical and socio-cultural heritage reflected in every language. Comparative discourse analysis of selected texts from English and French versions of Prince Edward Island Visitor’s Guide (2017) has revealed significant differences in the expressions used to describe identical reality. The paper focuses on those lexical choices which contribute to the creation of an apparent human dimension of the destination, both by describing it in a language reflecting human qualities and abilities, and by constantly calling the reader into action. The aim of the paper is to compare and contrast these lexical choices and explore the extent in which the destination is presented as a human being, as well as the degree in which readers are stimulated to become active participants in the ‘life’ of the destination. Based on the results, the paper attempts at formulating relevant tendencies in shaping the message in anglophone and francophone destination advertising.
Návaznosti
MUNI/A/1003/2017, interní kód MUNázev: Profilace výzkumných zaměření v anglofonní lingvistické a literární vědě III (Akronym: PROVYZAN III)
Investor: Masarykova univerzita, Profilace výzkumných zaměření v anglofonní lingvistické a literární vědě III, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 6. 9. 2024 14:35