k 2018

Digitální kompetence a umělý život : k edukačním perspektivám

ČERNÝ, Michal

Základní údaje

Originální název

Digitální kompetence a umělý život : k edukačním perspektivám

Název anglicky

Digital Competence and Artificial Life : to Educational Perspectives

Autoři

Vydání

Kognice a umělý život, Brno 2018, 2018

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

kognice; AC; AI; digitální kompetence; edukace

Klíčová slova anglicky

kognicion; AC; AI; digital competences; education
Změněno: 3. 4. 2019 13:34, RNDr. Michal Černý, Ph.D.

Anotace

V originále

Softwaroví agenti představují stále výraznější část populace na sociálních sítích, kde systematicky roste nejen jejich podíl, ale také možnosti, které jim rozvoj umělé inteligence přináší. Příspěvek se zaměří především na otázku, jakým způsobem je nutné nově designovat vzdělávání lidí tak, aby interakce mezi živým a umělým aktérem byla efektivní a neproblematická, tedy jakým způsobem je nutné upravovat prostřednictvím edukace mechanismy sociability, informačního chování nebo komunikace.

Anglicky

Software agents represent an increasingly significant portion of the population on social networks, where not only their share but also the opportunities that artificial intelligence develops. The paper will focus primarily on the way in which it is necessary to design the training of people so that the interactions between the living and the artificial actors are effective and unproblematic, ie how to modify the mechanisms of sociability, information behavior or communication through education.