2018
Digitální kompetence a umělý život : k edukačním perspektivám
ČERNÝ, MichalZákladní údaje
Originální název
Digitální kompetence a umělý život : k edukačním perspektivám
Název anglicky
Digital Competence and Artificial Life : to Educational Perspectives
Autoři
Vydání
Kognice a umělý život, Brno 2018, 2018
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
kognice; AC; AI; digitální kompetence; edukace
Klíčová slova anglicky
kognicion; AC; AI; digital competences; education
Změněno: 3. 4. 2019 13:34, RNDr. Michal Černý, Ph.D.
V originále
Softwaroví agenti představují stále výraznější část populace na sociálních sítích, kde systematicky roste nejen jejich podíl, ale také možnosti, které jim rozvoj umělé inteligence přináší. Příspěvek se zaměří především na otázku, jakým způsobem je nutné nově designovat vzdělávání lidí tak, aby interakce mezi živým a umělým aktérem byla efektivní a neproblematická, tedy jakým způsobem je nutné upravovat prostřednictvím edukace mechanismy sociability, informačního chování nebo komunikace.
Anglicky
Software agents represent an increasingly significant portion of the population on social networks, where not only their share but also the opportunities that artificial intelligence develops. The paper will focus primarily on the way in which it is necessary to design the training of people so that the interactions between the living and the artificial actors are effective and unproblematic, ie how to modify the mechanisms of sociability, information behavior or communication through education.