ČERNÝ, Michal. Digitální kompetence a umělý život : k edukačním perspektivám (Digital Competence and Artificial Life : to Educational Perspectives). In Kognice a umělý život, Brno 2018. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Digitální kompetence a umělý život : k edukačním perspektivám
Name (in English) Digital Competence and Artificial Life : to Educational Perspectives
Authors ČERNÝ, Michal.
Edition Kognice a umělý život, Brno 2018, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) kognice; AC; AI; digitální kompetence; edukace
Keywords in English kognicion; AC; AI; digital competences; education
Changed by Changed by: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Changed: 3/4/2019 13:34.
Abstract
Softwaroví agenti představují stále výraznější část populace na sociálních sítích, kde systematicky roste nejen jejich podíl, ale také možnosti, které jim rozvoj umělé inteligence přináší. Příspěvek se zaměří především na otázku, jakým způsobem je nutné nově designovat vzdělávání lidí tak, aby interakce mezi živým a umělým aktérem byla efektivní a neproblematická, tedy jakým způsobem je nutné upravovat prostřednictvím edukace mechanismy sociability, informačního chování nebo komunikace.
Abstract (in English)
Software agents represent an increasingly significant portion of the population on social networks, where not only their share but also the opportunities that artificial intelligence develops. The paper will focus primarily on the way in which it is necessary to design the training of people so that the interactions between the living and the artificial actors are effective and unproblematic, ie how to modify the mechanisms of sociability, information behavior or communication through education.
PrintDisplayed: 29/5/2024 05:09