k 2018

Art in Face: The Role of a Game and Digital Art in Arts Education

OVČÁČKOVÁ, Jana a Šimon KŘÍŽ

Základní údaje

Originální název

Art in Face: The Role of a Game and Digital Art in Arts Education

Název česky

Umění v tváři aneb role hry a digitálního umění ve výtvarné pedagogice

Autoři

OVČÁČKOVÁ, Jana (203 Česká republika, domácí) a Šimon KŘÍŽ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

InSEA European Regional Congress, Helsinki 2018, 2018

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Finsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00105819

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

hry; umělecké vzdělávání; nová média; digitální technologie; sociální média; motivace; popová kultura

Klíčová slova anglicky

game; art education; new media; digital technologies; social media; motivation; pop cultur

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 4. 1. 2024 15:36, Mgr. Šimon Kříž, Ph.D.

Anotace

V originále

The role of new media is an essential element which innovates existing artistic tendencies and creates a platform for perception and reflection of both public and virtual space. The representative signs of the living reality are transformed into digital form which is defined by a conceptual idea. This boundary allows free, yet clearly defined activity which employs the game principles. The boundary between a game and digital art is very thin and the inspiration in playful, not in players', tendencies seems to be a motivating element refreshing the fading conception of arts education which stressed classical artistic means of expression. The use of smartphone applications changes the shape of arts education into the arts education preferring the use of new media of this century.

Česky

Role nových médií je ve výtvarné pedagogice nepostradatelným prvkem, který inovuje dosavadní výtvarné tendence a utváří platformu pro vnímání a reflexi veřejného i virtuálního prostoru. Zástupné znaky živoucí reality jsou transformovány do digitální podoby, která je přesto vymezena konceptuální ideou. Tato hranice umožňuje volnou, přesto jasně vymezenou činnost, která využívá principů hry. Hranice mezi hrou a digitálním uměním je velmi tenká a inspirace v hravých, nikoli však hráčských, tendencí zdá se býti motivujícím prvkem oživující doznívající koncepci výtvarné pedagogiky, která kladla důraz na klasické výtvarně vyjadřovací prostředky. Využíváním mobilních aplikací se mění základní rozměr výtvarné pedagogiky do podoby výtvarné pedagogiky s preferencí na využívání nových médií tohoto století.

Návaznosti

MUNI/A/1593/2020, interní kód MU
Název: Výtvarná pedagogika v prostředí reálných a virtuálních světů (Akronym: Výtvarná pedagogika)
Investor: Masarykova univerzita, Výtvarná pedagogika v prostředí reálných a virtuálních světů