OŠKRDALOVÁ, Gabriela. Internet shopping in the Czech Republic with the focus on the types of bought goods and services by consumers. In Proceedings of the 15th International Scientific Conference European Financial Systems 2018. Brno: ESF MU, 2018, s. 487-494. ISBN 978-80-210-8980-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Internet shopping in the Czech Republic with the focus on the types of bought goods and services by consumers
Autoři OŠKRDALOVÁ, Gabriela (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Proceedings of the 15th International Scientific Conference European Financial Systems 2018, od s. 487-494, 8 s. 2018.
Nakladatel ESF MU
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50206 Finance
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/18:00105833
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-8980-8
UT WoS 000462948800062
Klíčová slova anglicky e-commerce; e-shops; internet shopping; goods; services
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 24. 6. 2019 13:41.
Anotace
The internet shopping has been developing not only all over the world but in the Czech Republic too in the last years and it is possible to expect a future expansion. The aim of this paper is to describe the development of the internet shopping in the Czech Republic, introduce and interpret results of a part of own quantitative research in the field of knowledge, skills and behaviour in the internet shopping of consumers with the focus on the types of bought goods and services and compare these results of own research with the results of the Czech Statistical Office’s research for the Czech Republic in the internet shopping field with the focus on the chosen types of bought goods and services by consumers. The paper’s aim is reached by using of general science methods, primarily description, analysis, comparison, synthesis and deduction, and by using statistics methods (methods of descriptive statistics). On the basis of data gained by the own questionnaire research we can state, 99,4 % respondents have bought goods or services on the internet in the last year. The most respondents have bought clothes, shoes and dress accessories on the internet in the last year. If we focus on services, the most respondents have bought tickets on cultural events.
Návaznosti
MUNI/A/0753/2017, interní kód MUNázev: Behaviorální, znalostní a ekonomické aspekty ovlivňující investiční rozhodování subjektů
Investor: Masarykova univerzita, Behaviorální, znalostní a ekonomické aspekty ovlivňující investiční rozhodování subjektů, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 18:30