D 2018

Internet shopping in the Czech Republic with the focus on the types of bought goods and services by consumers

OŠKRDALOVÁ, Gabriela

Základní údaje

Originální název

Internet shopping in the Czech Republic with the focus on the types of bought goods and services by consumers

Autoři

OŠKRDALOVÁ, Gabriela (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Proceedings of the 15th International Scientific Conference European Financial Systems 2018, od s. 487-494, 8 s. 2018

Nakladatel

ESF MU

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50206 Finance

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14560/18:00105833

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-210-8980-8

UT WoS

000462948800062

Klíčová slova anglicky

e-commerce; e-shops; internet shopping; goods; services

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 6. 2019 13:41, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

The internet shopping has been developing not only all over the world but in the Czech Republic too in the last years and it is possible to expect a future expansion. The aim of this paper is to describe the development of the internet shopping in the Czech Republic, introduce and interpret results of a part of own quantitative research in the field of knowledge, skills and behaviour in the internet shopping of consumers with the focus on the types of bought goods and services and compare these results of own research with the results of the Czech Statistical Office’s research for the Czech Republic in the internet shopping field with the focus on the chosen types of bought goods and services by consumers. The paper’s aim is reached by using of general science methods, primarily description, analysis, comparison, synthesis and deduction, and by using statistics methods (methods of descriptive statistics). On the basis of data gained by the own questionnaire research we can state, 99,4 % respondents have bought goods or services on the internet in the last year. The most respondents have bought clothes, shoes and dress accessories on the internet in the last year. If we focus on services, the most respondents have bought tickets on cultural events.

Návaznosti

MUNI/A/0753/2017, interní kód MU
Název: Behaviorální, znalostní a ekonomické aspekty ovlivňující investiční rozhodování subjektů
Investor: Masarykova univerzita, Behaviorální, znalostní a ekonomické aspekty ovlivňující investiční rozhodování subjektů, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty