MARYŠKA, Martin. Od scénografie k teatrografii – výrazové možnosti a scénologické aspekty grafického designu studiových divadel 70. a 80. let 20. století. In Interdisciplinárne doktorandské kolokvium – Evanjelická bohoslovecká fakulta Univerzity Komenského v Bratislave. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Od scénografie k teatrografii – výrazové možnosti a scénologické aspekty grafického designu studiových divadel 70. a 80. let 20. století
Název anglicky From Stage Design to Theatre Design – Possibilities for expression of graphic design of alternative theatres in 1960–1989
Autoři MARYŠKA, Martin.
Vydání Interdisciplinárne doktorandské kolokvium – Evanjelická bohoslovecká fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60400 6.4 Arts
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky grafický design; estetika; vizuální kultura; divadlo
Klíčová slova anglicky Graphic Design;Aestetics;Aemiotics;Visual Culture;Theatre
Změnil Změnila: Mgr. Hana Řehulková, Ph.D., učo 179690. Změněno: 28. 1. 2019 21:28.
Anotace
Na kolokviu Martin Maryška představil svůj výzkum realizovaný na Semináři estetiky FF MU. Autor pokračuje ve zkoumání estetických východisek a výrazových možností propagační grafiky, zejm. plakátu a divadelního programu, studiových divadel 70. a 80. let. Hledá v ní podstatnější výpověď o divadlech a divadelních inscenacích rozšiřující teatrologické poznání a nachází estetickou spřízněnost obou uměleckých forem, kterou zakládá to, že jsou obě manifestací všeobecně scénovacích tendencí ve smyslu scénologie Jaroslava Vostrého.
Anotace anglicky
Martin Maryška presented his research conducted at the Seminar of Aesthetics, Faculty of Arts, Masaryk University Brno. Author continues investigating aesthetic starting point and expressive possibilities of promotional graphic design, esp. posters and playbills of Czech alternative black box theatres in 1960-80's. He seeks for deeper knowledge broadening the one of theatre studies and finds aesthetic correspondence of the two artistic forms (theatre and graphics) which is based upon the fact that both are manifestations of over all tendencies to "staging" as postulated Jaroslav Vostrý.
Návaznosti
MUNI/A/0785/2017, interní kód MUNázev: Specifika uměleckého poznávání: strukturní analogie, semióza, víceznačnost (Akronym: SUP-SAAS)
Investor: Masarykova univerzita, Specifika uměleckého poznávání: strukturní analogie, semióza, víceznačnost, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 30. 7. 2024 02:14