Maloobchodem rozdělená Evropa? Rozdíly, změny a trendy
KUNC, Josef a František KRIŽAN. Maloobchodem rozdělená Evropa? Rozdíly, změny a trendy. In 17. kongres Slovenskej geografickej spoočnosti a 24. sjezd České geografické společnosti, Bratislava. 2018. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Maloobchodem rozdělená Evropa? Rozdíly, změny a trendy |
Název anglicky | A divided Europe by retail? Differences, changes and trends |
Autoři | KUNC, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a František KRIŽAN (703 Slovensko). |
Vydání | 17. kongres Slovenskej geografickej spoočnosti a 24. sjezd České geografické společnosti, Bratislava, 2018. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50204 Business and management |
Stát vydavatele | Slovensko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14560/18:00106015 |
Organizační jednotka | Ekonomicko-správní fakulta |
Klíčová slova česky | maloobchod; trendy; změny; výzvy; Evropa |
Klíčová slova anglicky | retail; trends; changes; challenges; Europe |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnil: doc. RNDr. Josef Kunc, Ph.D., učo 18338. Změněno: 31. 1. 2019 14:45. |
Anotace |
---|
V průběhu druhé poloviny 20. století se ve vyspělých tržních ekonomikách spotřební vzorce a nákupní chování značně stabilizovaly, na rozdíl od tranzitivníxch ekonomik, kde byly tyto prvky od konce 80. let přebírány až nekriticky s nebývalou rychlostí a dynamikou. Rozdíly, změny a současné trendy v kvantitě a koncentraci maloobchodu, které byly dříve mezi západní Evropou a postsocialistikým prostorem velmi patrné, se v posledních letech minimalizovaly, zatímco určité rozdíly v kvalitě maloobchodního prostředí zůstaly. Ke změnám došlo především v nákupních zvyklostech, nákupním chování a spotřebitelských preferencích prakticky napříč všemi generacemi a u všech populačních skupin. |
Anotace anglicky |
---|
During the second half of the 20th century, consumer patterns and purchasing behavior stabilized considerably in advanced market economies, as opposed to the transition economies, where these elements have been overwhelmed with unprecedented speed and dynamism since the late 1980s. The differences, changes and current trends in quantity and concentration of retail that have been very noticeable between Western Europe and post-socialist space have been minimized in recent years, while some differences in the quality of the retail environment have remained. Changes occurred mainly in shopping habits, buying behavior and consumer preferences across generations and across population groups. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/0994/2017, interní kód MU | Název: Města, obce, regiony: management, procesy a interakce v teorii a praxi (Akronym: MESTOR) |
Investor: Masarykova univerzita, Města, obce, regiony: management, procesy a interakce v teorii a praxi, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 30. 7. 2024 04:22