2019
Kvalitní výuka = úspěšný student?
ČEJKOVÁ, Ingrid a Klára HARVÁNKOVÁZákladní údaje
Originální název
Kvalitní výuka = úspěšný student?
Název anglicky
Quality of teaching = successful student?
Autoři
ČEJKOVÁ, Ingrid (203 Česká republika, garant, domácí) a Klára HARVÁNKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
18. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku : Hledání kvality, Zdravotně sociální fakulta JČU, České Budějovice, 28.- 29. ledna 2019, 2019
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/19:00109089
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
kvalita výuky; studijní neúspěšnost; CERPEK
Klíčová slova anglicky
quality of teaching; students´ dropout; CERPEK
Štítky
Změněno: 24. 3. 2020 09:09, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
Rámec rozvoje vysokého školství zdůrazňuje nutnost reakce univerzit na specifika současné generace studentů. Jedním z nich jsou například častější odchody studentů ze studia zapříčiněné studijní neúspěšností. Současné výzkumy ukazují, že za tímto trendem nestojí pouze masifikace vysokého školství a nižší studijní předpoklady uchazečů, ale že jedním z významných faktorů je i studentské hodnocení kvality vysokoškolské výuky. Vysokoškolští učitelé však s porovnáním s učiteli na nižších stupních vzdělávání nemusí disponovat žádným pedagogickým vzděláním. Realizace kvalitní výuky se tak pro ně stává výrazně složitější. V našem příspěvku bychom chtěly představit výsledky výzkumu z oblasti podpory vzdělávání VŠ učitelů ve vztahu ke zvýšení kvality výuky a možnému snížení studijní neúspěšnosti.
Anglicky
The Framework for Higher Education Development points out the the specifics of the present generation of students. One of them is students´dropout from their studies. Current research shows that this trend is not caused by a massification of higher education and lower student requirement, but one of the important factors is the student's assessment of the quality of teaching. However, university teachers may not have any pedagogical training to compare with teachers at lower levels of education. Realization of quality teaching becomes so much more difficult for them. In our contribution, we would like to present the results of research in the area of support for the university teachers in relation to the increase of the quality of teaching and the possible reduction of study failure.
Návaznosti
MUNI/A/1357/2018, interní kód MU |
|