B 2018

Trendy a aspekty ve výuce techniky a informatiky pro potřeby mateřských a základních škol

FRIEDMANN, Zdeněk, Martin DOSEDLA, Zdeněk HODIS, Václav HODIS, Jiří HRBÁČEK et. al.

Základní údaje

Originální název

Trendy a aspekty ve výuce techniky a informatiky pro potřeby mateřských a základních škol

Název anglicky

Trends and aspects in teaching technical science and informatics for nursery and elementary schools

Autoři

FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí), Martin DOSEDLA (203 Česká republika, domácí), Zdeněk HODIS (203 Česká republika, domácí), Václav HODIS (203 Česká republika), Jiří HRBÁČEK (203 Česká republika, domácí), Karel PICKA (203 Česká republika, domácí), Petr VYBÍRAL (203 Česká republika, domácí), Jiří STRACH (203 Česká republika, domácí) a Gabriela ŠTĚPÁNOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 160 s. Odborné a technické vzdělávání, svazek 2, 2018

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00106060

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-9014-9

Klíčová slova česky

technické vzdělávání; informační výchova; základní školy; mateřeské školy;

Klíčová slova anglicky

technical education; information science; primary school; nursery school;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 2. 2019 10:45, Ing. Martin Dosedla, Ph.D.

Anotace

V originále

Předložená publikace je určena širší pedagogické veřejnosti jako inspirace pro zlepšení kvality současné mateřské a základní školy. Pracovníci Katedry technické a informační výchovy Pedagogické fakulty MU předkládají výzkumy a výzkumně ověřená inspirativní řešení, která jsou přímo použitelná ve výuce a mohou pomoci rozvinout vlastní iniciativu i kreativitu učitelů mateřských i základních škol. Praktická činnost technického charakteru i netradiční využívání informačních technologií může vést k překvapivým vzdělávacím výsledkům.

Anglicky

This publication is intended for general pedagogical public as an inspiration for improving the quality of current nursery and elementary schools. Staff of the Department of Technical Education and Information Science submit research verified inspirational solutions which can be directly used in lessons and help develop both person’s initiative and teachers’ creativity in nursery and elementary schools. Practical activities with a technical character as well as nontraditional use of information technologies can lead to surprising educational results.