k 2015

Od interaktivních materiálů k interaktivním učebnám [presentation]

SUDICKÝ, Petr

Základní údaje

Originální název

Od interaktivních materiálů k interaktivním učebnám [presentation]

Název anglicky

From interactive learning materials towards interactive classrooms

Autoři

Vydání

AEDUCA 2015: 11. ročník konference o vzdělávání dospělých, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

e-learning; vzdělávací prostory

Klíčová slova anglicky

e-learning; learning spaces
Změněno: 10. 4. 2019 09:28, Mgr. Petr Sudický

Anotace

V originále

Příspěvek se snaží postihnout určitou změnu v našem vnímání e-learningu a vzdělávacích technologií jako celku v prostředí vzdělávací instituce. Především mám na mysli posun od vnímání e-learningu v úzkém smyslu jako online kurz (tj. nadstavba/doplňek klasicky pojaté prezenční výuky) k širšímu inovativnímu zapojení vzdělávacích technologií "on-site", tedy právě přímo v prezenční výuce pro zvýšení její kvality a efektivity, stejně jako její atraktivity pro studenty. Součástí příspěvku je i nástin úvah, které jsou spojené s vlastním projektováním výukových prostor tak, aby vyhovovaly potřebám moderně pojetého a technologicky obohaceného vyučování.

Anglicky

The paper attempts to depict a certain change within our latest perception of e-learning and learning technologies as a whole within the context of an educational institution. Specifically, the shift from perceiving e-learning in its narrow sense as an online course (functioning as addition to traditional classroom instruction) to broader innovative utilisation of learning technologies on-site, ie directly during classroom instruction, in order to level up its quality and effectivity as well as its attractiveness for students. The paper also touches upon our current thinking about designing learning spaces, so that they could accommodate current, technology-enhanced education practices.