a 2017

Stěhovaví historici umění: Experimentální vzdělávací projekt s podporou e-learningu

SUDICKÝ, Petr

Základní údaje

Originální název

Stěhovaví historici umění: Experimentální vzdělávací projekt s podporou e-learningu

Název anglicky

Migrating Art Historians: A technology-enhanced experimental educational project

Autoři

Vydání

E-learning forum 2017 (Změňme rytmus našeho vzdělávání), 2017

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-86433-65-3

Klíčová slova česky

e-learning; adventure learning; komunikace vědy

Klíčová slova anglicky

e-learning; adventure learning; science communication
Změněno: 16. 4. 2019 13:07, Mgr. Petr Sudický

Anotace

V originále

Příspěvek představí experimentální vzdělávácí projekt s názvem "Stěhovaví historici umění," který je v současné době realizován Centrem pro raně středověká studia na FF MU. Cílem projektu, v rámci kterého studenti dějin umění spolu se svým vyučujícím absolvují semestrální pěší pochod napříč Francií (celkem 1500 km), je jak terénní výzkum a studium středověkých památek s návazností na fenomén poutnictví, tak i experimentální vyzkoušení a ověření způsobů, jak mohou vzdělávací technologie a e-learningové metody přispět k podpoře takto pojaté inovace výuky a komunikace věděckých výzkumhých výstupů.

Anglicky

The paper introduces the experimental educational project "Migrating Art Historians" which is currently administered by the Center for Early Medieval Studies, Faculty of Arts, Masaryk University. The aim of this project, which involves a 1500-km-long pilgrimage across France on foot (performed by a group of art history students together with their teacher), is an extensive on-site research and study medieval monuments connected to the phenomenon of pilgrimage as well as experimental research of how learning technologies can be utilised to support such innovative learning approach and communication of research outputs.