KUREČKOVÁ, Daniela. Eye tracking a autizmus : ako prispôsobiť zber dát špecifickej detskej skupine?. Online. In Šašinka, Čeněk; Strnadová, Alžběta; Šmideková, Zuzana; Juřík, Vojtěch. Kognice a umělý život 2018 : sborník příspěvků. Brno: Masarykova univerzita, 2018, s. 42-43. ISBN 978-80-88123-24-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Eye tracking a autizmus : ako prispôsobiť zber dát špecifickej detskej skupine?
Název česky Eye tracking a autismus : jak přizpůsobit sběr dat specifické dětské skupině?
Název anglicky Eye tracking and autism : how to adjust a process of data collection to a specific group of children participants?
Autoři KUREČKOVÁ, Daniela (703 Slovensko, garant, domácí).
Vydání Brno, Kognice a umělý život 2018 : sborník příspěvků, od s. 42-43, 2 s. 2018.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk slovenština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50103 Cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00106072
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-88123-24-8
Klíčová slova česky poruchy autistického spektra; sběr dat; eye tracking
Klíčová slova anglicky autism spectrum disorders; data collection; eye tracking
Štítky autismus, eye tracking, rivok, sběr dat
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Vojtěch Juřík, Ph.D., učo 372092. Změněno: 25. 4. 2019 15:47.
Anotace
V súčasnosti je výskum vizuálnych stratégií ľudí s autizmom pomocou zariadenia eye tracking veľmi aktuálny. Keďže diskusia v tejto oblasti stále prebieha, je dôležité hovoriť o možných príčinách rôznorodých výsledkov. Príspevok popisuje možné intervenujúce premenné pri zbere dát, ktoré súvisia so špecifikami detských probandov s autizmom. Cieľom príspevku je poskytnutie návrhov na odstránenie vplyvu intervenujúcich premenných na získané dáta a to tak, aby bolo zachované pohodlie probanda.
Anotace anglicky
Eye tracking has recently become a favorite tool used in the research of autistic kids' visual strategies. Since the discussion in this field is still open, it is very important to analyze possible causes of mixed results. In our text we describe some extraneous variables that might occur during the data collection and which are linked to the specificity of the participant group - children with autism. The aim of the text is to suggest some ideas on how to minimalize the influence of extraneous variables without compromising on participants' comfort.
VytisknoutZobrazeno: 13. 7. 2024 16:05