2018
Eye tracking a autizmus : ako prispôsobiť zber dát špecifickej detskej skupine?
KUREČKOVÁ, DanielaZákladní údaje
Originální název
Eye tracking a autizmus : ako prispôsobiť zber dát špecifickej detskej skupine?
Název česky
Eye tracking a autismus : jak přizpůsobit sběr dat specifické dětské skupině?
Název anglicky
Eye tracking and autism : how to adjust a process of data collection to a specific group of children participants?
Autoři
KUREČKOVÁ, Daniela (703 Slovensko, garant, domácí)
Vydání
Brno, Kognice a umělý život 2018 : sborník příspěvků, od s. 42-43, 2 s. 2018
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
slovenština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50103 Cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/18:00106072
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-88123-24-8
Klíčová slova česky
poruchy autistického spektra; sběr dat; eye tracking
Klíčová slova anglicky
autism spectrum disorders; data collection; eye tracking
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 4. 2019 15:47, Mgr. Vojtěch Juřík, Ph.D.
V originále
V súčasnosti je výskum vizuálnych stratégií ľudí s autizmom pomocou zariadenia eye tracking veľmi aktuálny. Keďže diskusia v tejto oblasti stále prebieha, je dôležité hovoriť o možných príčinách rôznorodých výsledkov. Príspevok popisuje možné intervenujúce premenné pri zbere dát, ktoré súvisia so špecifikami detských probandov s autizmom. Cieľom príspevku je poskytnutie návrhov na odstránenie vplyvu intervenujúcich premenných na získané dáta a to tak, aby bolo zachované pohodlie probanda.
Anglicky
Eye tracking has recently become a favorite tool used in the research of autistic kids' visual strategies. Since the discussion in this field is still open, it is very important to analyze possible causes of mixed results. In our text we describe some extraneous variables that might occur during the data collection and which are linked to the specificity of the participant group - children with autism. The aim of the text is to suggest some ideas on how to minimalize the influence of extraneous variables without compromising on participants' comfort.