D 2018

Eye tracking a autizmus : ako prispôsobiť zber dát špecifickej detskej skupine?

KUREČKOVÁ, Daniela

Základní údaje

Originální název

Eye tracking a autizmus : ako prispôsobiť zber dát špecifickej detskej skupine?

Název česky

Eye tracking a autismus : jak přizpůsobit sběr dat specifické dětské skupině?

Název anglicky

Eye tracking and autism : how to adjust a process of data collection to a specific group of children participants?

Autoři

KUREČKOVÁ, Daniela (703 Slovensko, garant, domácí)

Vydání

Brno, Kognice a umělý život 2018 : sborník příspěvků, od s. 42-43, 2 s. 2018

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

slovenština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50103 Cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/18:00106072

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-88123-24-8

Klíčová slova česky

poruchy autistického spektra; sběr dat; eye tracking

Klíčová slova anglicky

autism spectrum disorders; data collection; eye tracking

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 4. 2019 15:47, Mgr. Vojtěch Juřík, Ph.D.

Anotace

V originále

V súčasnosti je výskum vizuálnych stratégií ľudí s autizmom pomocou zariadenia eye tracking veľmi aktuálny. Keďže diskusia v tejto oblasti stále prebieha, je dôležité hovoriť o možných príčinách rôznorodých výsledkov. Príspevok popisuje možné intervenujúce premenné pri zbere dát, ktoré súvisia so špecifikami detských probandov s autizmom. Cieľom príspevku je poskytnutie návrhov na odstránenie vplyvu intervenujúcich premenných na získané dáta a to tak, aby bolo zachované pohodlie probanda.

Anglicky

Eye tracking has recently become a favorite tool used in the research of autistic kids' visual strategies. Since the discussion in this field is still open, it is very important to analyze possible causes of mixed results. In our text we describe some extraneous variables that might occur during the data collection and which are linked to the specificity of the participant group - children with autism. The aim of the text is to suggest some ideas on how to minimalize the influence of extraneous variables without compromising on participants' comfort.