PEŠKOVÁ, Karolína. Dnešní učebnice pohledem výzkumníků a studentů učitelství (Current textbooks from the researchers' and student teachers perspective). Komenský. 2018, vol. 143, No 1, p. 25-30. ISSN 0323-0449.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dnešní učebnice pohledem výzkumníků a studentů učitelství
Name (in English) Current textbooks from the researchers' and student teachers perspective
Authors PEŠKOVÁ, Karolína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Komenský, 2018, 0323-0449.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal (not reviewed)
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/18:00106074
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) učebnice; výzkum; studenti učitelství; recenze
Keywords in English textbook; research; student teachers; reviews
Changed by Changed by: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Changed: 26/2/2019 10:47.
Abstract
Článek shrnuje vybrané poznatky ze současného výzkumu učebnic u nás i v zahraničí a poté prostřednictvím ukázek ze studentských recenzí učebnic naznačuje, jak se na učebnice dívají budoucí učitelé.
Abstract (in English)
The article summarizes selected findings of current textbook research in and outside the Czech Republic. Based on the students' reviews of textbooks it suggests how the textbooks are perceived by future teachers.
Links
MUNI/FR/1040/2016, interní kód MUName: Posílení praktických aspektů učitelské přípravy v oblasti hodnocení a používání učebnic (Acronym: PAHPU)
Investor: Masaryk University, Strengthening practical aspects of teacher education in the area of textbook evaluation and use
PrintDisplayed: 15/10/2024 06:35