DOHNAL, Josef a Lukáš GAJARSKÝ. Vlijajet li znanie grammatiki na produktivnye rečevye sposobnosti studentov-rusistov? PHILOLOGICAL CLASS. Jekaterinburg, 2018, roč. 54, č. 4, s. 65-71. ISSN 2071-2405.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vlijajet li znanie grammatiki na produktivnye rečevye sposobnosti studentov-rusistov?
Název česky Má znalost gramatiky vliv na produktivní dovednosti studentů rusistiky?
Název anglicky Does Knowledge of Grammar Influence Productive Speaking Skills of the Students of Russian Departments? (on the Example of a Questionnaire of Czech and Slovak Students)
Autoři DOHNAL, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a Lukáš GAJARSKÝ (703 Slovensko).
Vydání PHILOLOGICAL CLASS, Jekaterinburg, 2018, 2071-2405.
Další údaje
Originální jazyk ruština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Rusko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00106115
Organizační jednotka Filozofická fakulta
UT WoS 000456103000009
Klíčová slova česky ruština jako cizí jazyk; metody výuky ruštině; výuka ruštiny na vysoké škole; samostatné učení; čeští studenti; slovenští studenti; rusistika
Klíčová slova anglicky Russian as a foreign language; methods of teaching Russian; methods of teaching Russian at a higher school; Russian grammar; self-learning of students; Czech students; Slovak students; Russian studies
Štítky RIV - zkontrolováno, rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 30. 8. 2022 14:01.
Anotace
Statja pokazyvaet rezultaty sravnitelnogo analýza sposobnostej češskich i slovackich studentov-rusistov polzovaťsjx znaniem grammatiki russkogo jazyka na konkretnych primerach. Vzjaty glagoly, kotorye studentam poka neznakomy, i sravnivaetsja ich sposobnosť obrazovať pravilnyje sprjagaemye formy.
Anotace česky
Stať přináší výsledky srovnání schopnosti českých a slovenských studentů rusistiky využívat znalost gramatiky ruského jazyka v konkrétních příkladech. Na konkrétních slovesech, která studenti zatím neznají, je testována jejich schopnost tvořit správné tvary.
Anotace anglicky
This paper presents the results of a comparative survey of university students studying Russian as a foreign language, aimed at exploring their ability to apply the knowledge of the grammar system of the Russian language in practice. The ability to produce the required forms of verbs, specifically the first person of the singular and the plural, and determine the aspect of verbs as a learning skill was studied.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 08:03