2018
Vlijajet li znanie grammatiki na produktivnye rečevye sposobnosti studentov-rusistov?
DOHNAL, Josef a Lukáš GAJARSKÝZákladní údaje
Originální název
Vlijajet li znanie grammatiki na produktivnye rečevye sposobnosti studentov-rusistov?
Název česky
Má znalost gramatiky vliv na produktivní dovednosti studentů rusistiky?
Název anglicky
Does Knowledge of Grammar Influence Productive Speaking Skills of the Students of Russian Departments? (on the Example of a Questionnaire of Czech and Slovak Students)
Autoři
DOHNAL, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a Lukáš GAJARSKÝ (703 Slovensko)
Vydání
PHILOLOGICAL CLASS, Jekaterinburg, 2018, 2071-2405
Další údaje
Jazyk
ruština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Rusko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/18:00106115
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
UT WoS
000456103000009
Klíčová slova česky
ruština jako cizí jazyk; metody výuky ruštině; výuka ruštiny na vysoké škole; samostatné učení; čeští studenti; slovenští studenti; rusistika
Klíčová slova anglicky
Russian as a foreign language; methods of teaching Russian; methods of teaching Russian at a higher school; Russian grammar; self-learning of students; Czech students; Slovak students; Russian studies
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 8. 2022 14:01, Mgr. Michal Petr
V originále
Statja pokazyvaet rezultaty sravnitelnogo analýza sposobnostej češskich i slovackich studentov-rusistov polzovaťsjx znaniem grammatiki russkogo jazyka na konkretnych primerach. Vzjaty glagoly, kotorye studentam poka neznakomy, i sravnivaetsja ich sposobnosť obrazovať pravilnyje sprjagaemye formy.
Česky
Stať přináší výsledky srovnání schopnosti českých a slovenských studentů rusistiky využívat znalost gramatiky ruského jazyka v konkrétních příkladech. Na konkrétních slovesech, která studenti zatím neznají, je testována jejich schopnost tvořit správné tvary.
Anglicky
This paper presents the results of a comparative survey of university students studying Russian as a foreign language, aimed at exploring their ability to apply the knowledge of the grammar system of the Russian language in practice. The ability to produce the required forms of verbs, specifically the first person of the singular and the plural, and determine the aspect of verbs as a learning skill was studied.