J 2018

Vlijajet li znanie grammatiki na produktivnye rečevye sposobnosti studentov-rusistov?

DOHNAL, Josef a Lukáš GAJARSKÝ

Základní údaje

Originální název

Vlijajet li znanie grammatiki na produktivnye rečevye sposobnosti studentov-rusistov?

Název česky

Má znalost gramatiky vliv na produktivní dovednosti studentů rusistiky?

Název anglicky

Does Knowledge of Grammar Influence Productive Speaking Skills of the Students of Russian Departments? (on the Example of a Questionnaire of Czech and Slovak Students)

Autoři

DOHNAL, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a Lukáš GAJARSKÝ (703 Slovensko)

Vydání

PHILOLOGICAL CLASS, Jekaterinburg, 2018, 2071-2405

Další údaje

Jazyk

ruština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Rusko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/18:00106115

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

UT WoS

000456103000009

Klíčová slova česky

ruština jako cizí jazyk; metody výuky ruštině; výuka ruštiny na vysoké škole; samostatné učení; čeští studenti; slovenští studenti; rusistika

Klíčová slova anglicky

Russian as a foreign language; methods of teaching Russian; methods of teaching Russian at a higher school; Russian grammar; self-learning of students; Czech students; Slovak students; Russian studies

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 8. 2022 14:01, Mgr. Michal Petr

Anotace

V originále

Statja pokazyvaet rezultaty sravnitelnogo analýza sposobnostej češskich i slovackich studentov-rusistov polzovaťsjx znaniem grammatiki russkogo jazyka na konkretnych primerach. Vzjaty glagoly, kotorye studentam poka neznakomy, i sravnivaetsja ich sposobnosť obrazovať pravilnyje sprjagaemye formy.

Česky

Stať přináší výsledky srovnání schopnosti českých a slovenských studentů rusistiky využívat znalost gramatiky ruského jazyka v konkrétních příkladech. Na konkrétních slovesech, která studenti zatím neznají, je testována jejich schopnost tvořit správné tvary.