JANÍK, Miroslav a Eva VETTER. Spannungsfelder der Schulsprachenpolitik. In Österreichische Linguistiktagung. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Spannungsfelder der Schulsprachenpolitik
Název česky Konflikty školní jazykové politiky
Název anglicky Tentions in school-based language policy
Autoři JANÍK, Miroslav (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva VETTER (40 Rakousko).
Vydání Österreichische Linguistiktagung, 2018.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00106117
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky mnohojazyčnost;školní jazyková politika;diverzita;vyučovací jazyk;cizí jazyk
Klíčová slova anglicky multilingualism;school-based language policy;diversity;language of instruction;foreign language
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: Mgr. Miroslav Janík, Ph.D., učo 183873. Změněno: 2. 4. 2019 11:21.
Anotace
Der folgende Beitrag zielt darauf ab, Spannungsfelder der Schulsprachenpolitik zu identifizieren. Es werden Daten, die in einem Kooperationsprojekt in Wien und Brünn (AKTION) erhoben wurden, im Hinblick auf Positionierung verschiedener Schulstandorte untersucht (Interviews mit Schulleitungen, Unterrichtsbeobachtungen und Analysen der curricularen Dokumente, die in Wien und Brünn gültig sind). Die Daten werden vor dem Hintergrund der Spannung zwischen (sprachlicher) Pluralität und Uniformität interpretiert. Davon ausgehend können Stärken und Schwächen schulsprachenpolitischer Strategien identifiziert und diskutiert werden.
Anotace česky
Cílem příspěvku je identifikovat místa tenzí jazykové školní jazykové politiky. Data byla získána v rámci projektové spolupráce v Brně a Vídni (projekt AKTION) a analyzována na se zaměřením na různý přístup na různých místech školy (interview s vedením školy, pozorování, analýza školních dokumentů). Data byla interpretována na pozadí tenze mezi (jazykovou) pluralitou a uniformitou. Z toho byly odvozeny silné a slabé stránky jazykové politiky na školách a ty byly následně diskutovány.
Anotace anglicky
The aim of the presentation is to identify tensions in the school-based language policy. The data were collected within the project cooperation in Brno and Vienna and analyzed according to tensions in setting language policy on different places in schools (interviews with headmasters, document analysis, school-based language policy documents, school observations). The data were interpreted according their position on continuum between (linguistic) plurality and uniformity. Following on that were identified strong and weak sites of school-based language policy, which were subsequently discussed.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MUNázev: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 10. 5. 2024 05:50