JANÍK, Miroslav a Eva VETTER. Spannungsfelder der Schulsprachenpolitik. In Österreichische Linguistiktagung. 2018. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Spannungsfelder der Schulsprachenpolitik |
Název česky | Konflikty školní jazykové politiky |
Název anglicky | Tentions in school-based language policy |
Autoři | JANÍK, Miroslav (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva VETTER (40 Rakousko). |
Vydání | Österreichische Linguistiktagung, 2018. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Rakousko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/18:00106117 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | mnohojazyčnost;školní jazyková politika;diverzita;vyučovací jazyk;cizí jazyk |
Klíčová slova anglicky | multilingualism;school-based language policy;diversity;language of instruction;foreign language |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnil: Mgr. Miroslav Janík, Ph.D., učo 183873. Změněno: 2. 4. 2019 11:21. |
Anotace |
---|
Der folgende Beitrag zielt darauf ab, Spannungsfelder der Schulsprachenpolitik zu identifizieren. Es werden Daten, die in einem Kooperationsprojekt in Wien und Brünn (AKTION) erhoben wurden, im Hinblick auf Positionierung verschiedener Schulstandorte untersucht (Interviews mit Schulleitungen, Unterrichtsbeobachtungen und Analysen der curricularen Dokumente, die in Wien und Brünn gültig sind). Die Daten werden vor dem Hintergrund der Spannung zwischen (sprachlicher) Pluralität und Uniformität interpretiert. Davon ausgehend können Stärken und Schwächen schulsprachenpolitischer Strategien identifiziert und diskutiert werden. |
Anotace česky |
---|
Cílem příspěvku je identifikovat místa tenzí jazykové školní jazykové politiky. Data byla získána v rámci projektové spolupráce v Brně a Vídni (projekt AKTION) a analyzována na se zaměřením na různý přístup na různých místech školy (interview s vedením školy, pozorování, analýza školních dokumentů). Data byla interpretována na pozadí tenze mezi (jazykovou) pluralitou a uniformitou. Z toho byly odvozeny silné a slabé stránky jazykové politiky na školách a ty byly následně diskutovány. |
Anotace anglicky |
---|
The aim of the presentation is to identify tensions in the school-based language policy. The data were collected within the project cooperation in Brno and Vienna and analyzed according to tensions in setting language policy on different places in schools (interviews with headmasters, document analysis, school-based language policy documents, school observations). The data were interpreted according their position on continuum between (linguistic) plurality and uniformity. Following on that were identified strong and weak sites of school-based language policy, which were subsequently discussed. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/0881/2017, interní kód MU | Název: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.) |
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 10. 5. 2024 05:50