k 2018

Investigating multilingual reality on schools in Brno (Czech Republic)

JANÍK, Miroslav a Eva MINAŘÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Investigating multilingual reality on schools in Brno (Czech Republic)

Název česky

Zkoumáná jazykové reality ve školách v Brně (Česká republika)

Autoři

JANÍK, Miroslav (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Conference in Multilingualism and Third Language Acquisition, 2018

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Portugalsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00106120

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

mnohojazyčnost;language regime;školy

Klíčová slova anglicky

multilingualsm;language regime;schools

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 7. 3. 2019 14:39, Mgr. Miroslav Janík, Ph.D.

Anotace

V originále

In our presentation we aim to foster language regime on three schools in Brno. The data were collected as a part of the project AKTION (PdF MU, Zentrum für LehrerInnenbildung UNI Wien and PH Wien) in year 2017. There were interviews with school headmasters realized to gain the school perspective of creating language regime more in detail and there were also language biographical interviews with chosen students conducted, which should help us to understand students perceiving of language regime on their school. Results indicates, that schools are oriented on languages, that are preferred to be languages of instruction and do not noticeable respect languages of their students in common spaces in the school.

Česky

V příspěvku jsme se se zaměřili na „language régime“ na třech školách v Brně. Data byla získána v rámci projektu AKTION (PdF MU, Zentrum für LehrerInnenbildung UNI Wien and PH Wien) v roce 2017. Abychom mohli zachytit chápání “language regime“, realizovali jsme rozhovory s řediteli. Kromě toho byly realizovány biografické rozhovory s žáky, které mají zachytit žákovskou perspektivu „language regime" na škole. Výsledky naznačují, že školy se orientují spíše na vyučovací jazyk a spíše nerespektují jazyky žáků v prostoru školy.

Návaznosti

MUNI/A/0881/2017, interní kód MU
Název: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty