SLÁDKOVÁ, Věra. Kurikulární dokumenty ovlivňující výuku anglického jazyka na středních školách v České republice. Auspicia. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií o.p.s., 2018, roč. 15, č. 2, s. 149-178. ISSN 1214-4967.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kurikulární dokumenty ovlivňující výuku anglického jazyka na středních školách v České republice
Název česky Kurikulární dokumenty ovlivňující výuku anglického jazyka na středních školách v České republice
Název anglicky Curricular documents with considerable impact on teaching and learning English at secondary schools in the Czech Republic.
Autoři SLÁDKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Auspicia, České Budějovice, Vysoká škola evropských a regionálních studií o.p.s. 2018, 1214-4967.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00106148
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky kurikulum; SERRJ; RVP; učebnice; EJP
Klíčová slova anglicky curriculum; CEFR; Framework Educational Programme; course books; ELP
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Věra Sládková, Ph.D., učo 460333. Změněno: 1. 4. 2019 22:03.
Anotace
Tato studie vysvětluje důvody přechodu ke kurikulárním dokumentům založeným na sociálně konstruktivistických teoriích učení a podrobně popisuje vznik, jednotlivé části a funkce Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, od něhož jsou odvozeny aktuálně platné a používané kurikulární dokumenty determinující výuku anglického jazyka na středních školách v České republice. Tyto dokumenty jsou podrobně analyzovány a zhodnoceny s cílem nastínit možné varianty, jak by mohly být zdokonaleny.
Anotace anglicky
This paper argues for the need for curricular documents based on social constructivist theories in language teaching. It also describes the development, individual parts and functions of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) as a key document on which currently valid curricular documents determining English language teaching in the Czech Republic are based. These documents are analysed and evaluated with a view to proposing several options for improvement.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MUNázev: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 10. 10. 2024 21:21