Förderung der Selbstevaluation von Lernenden im Fremdsprachenunterricht
VELIČKOVÁ, Jana. Förderung der Selbstevaluation von Lernenden im Fremdsprachenunterricht. In 25. Internationale Gesus Fachtagung in Miskolc. 2017. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Förderung der Selbstevaluation von Lernenden im Fremdsprachenunterricht |
Název česky | Podpora rozvíjení sebehodnocení učících se v kontextu výuky cizích jazyků |
Název anglicky | Promote Self-Assessment of Learners in Foreign Language Teaching |
Autoři | VELIČKOVÁ, Jana. |
Vydání | 25. Internationale Gesus Fachtagung in Miskolc, 2017. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50302 Education, special |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Změnil | Změnila: Mgr. Jana Veličková, Ph.D., učo 383024. Změněno: 30. 3. 2020 13:41. |
Anotace |
---|
Die Selbstevaluation (Selbsteinschätzung von Lernenden) ist ein wichtiges Ziel des Fremdsprachenunterrichts, denn sie trägt wesentlich zur Erhöhung der Motivation der Lernenden bei, sie erzieht die Lernenden zu autonomen Persönlichkeiten und darüber hinaus fördert sie ihre Fähigkeit zum lebenslangen Lernen. Wie können die Lehrkräfte die Selbstevaluation der Lernenden im Unterricht fördern? Der Beitrag präsentiert praxisorientierte Modelle (bzw. Programme), wie sich der Erwerb selbstregulatorischer Fertigkeiten, denen auch die Selbstevaluation angehört, im Unterricht fördern lässt und vor allem wird darauf eingegangen, welchen Prinzipien diese Modelle folgen. Konkret werden das zyklische Traningsmodell der Selbstregulation von Zimmermann und das vierstufige Modell für die Einführung von Selbstevaluation von Ross und Rolheiser vorgestellt. |
Anotace česky |
---|
Sebehodnocení učících se (žáků/studentů) je důležitým cílem výuky cizích jazyků, protože významně přispívá ke zvyšování motivace studentů, pomáhá rozvíjet studenty jakožto autonomní osobnosti, a navíc podporuje jejich schopnost celoživotního učení. Jak mohou učitelé podporovat sebehodnocení studentů ve třídě? Příspěvek uvádí prakticky orientované modely zabývající se procesem rozvíjení autoregulačních dovedností, které zahrnují i sebehodnocení. Konkrétně jsou prezentovány Zimmermannův cyklický model rozvíjení autoregulace a čtyřstupňový model pro zavádění sebehodnocení do výuky autorů Rosse a Rolheisera. |
Anotace anglicky |
---|
Self-assessment (self-evaluation) of learners is an important goal of foreign language teaching, because it contributes significantly to increasing the motivation of learners, it educates learners to autonomous personalities and, in addition, promotes their ability to learn lifelong. How can teachers promote self-assessment of learners in the classroom? The paper presents practice-oriented models (or programs) on how to promote the acquisition of self-regulatory skills, which include self-assessment, in the classroom, and, above all, discusses which principles these models follow. Specifically, the cyclical training model of self-regulation by Zimmermann and the four-stage model for the introduction of self-evaluation by Ross and Rolheiser are presented. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1277/2016, interní kód MU | Název: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VI.) |
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 10. 10. 2024 11:29