2018
Changes in science education for the 21st century
TRNOVÁ, EvaZákladní údaje
Originální název
Changes in science education for the 21st century
Název česky
Změny v přírodovědném vzdělávání pro 21. století
Autoři
Vydání
10th International Conference on Chemistry Education and Research, 2018
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Norsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
přírodovědné vzdělávání; společenské změny; nové paradigma přírodovědného vzdělávání; výzkumné poznatky z České republiky
Klíčová slova anglicky
science education; social changes; new paradigm of science education; research findings of the Czech Republic
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 13. 2. 2019 09:01, Dana Nesnídalová
V originále
Science education including chemistry is undergoing changes due to its increasing importance these days, as it faces economic and social challenges. It is possible to register these changes in most European countries as well as the USA. Society requires to prepare the younger generation for the 21st century. We need a workforce with generally higher levels of STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) literacy, as well as a sufficient number of highly gifted individuals entering scientific and engineering careers. To carry out these requirements, it is necessary to change way of education and to find its appropriate content. Experts are trying to define a new paradigm of science education. But in order to be successful, important curricular changes have to be accepted by all of the stakeholders in education: students, their parents, politicians and especially by teachers, who should implement these curricular changes into practice. There were presented research findings of the Czech Republic concerning the identification of views on science education, what opinions on current science education are held by stakeholders and what priority should be preferred in their opinion.
Česky
Přírodovědné vzdělávání, včetně chemie, prochází v těchto dnech změnami z důvodu rostoucího významu, neboť čelí hospodářským a sociálním výzvám. Tyto změny lze registrovat ve většině evropských zemí, stejně jako v USA. Společnost potřebuje připravit mladou generaci pro 21. století. Potřebujeme pracovní síly s obecně vyšší úrovní gramotnosti ve vědě, technologiích, inženýrství a matematice a dostatečný počet velmi nadaných jednotlivců, kteří se rozhodnou pro vědeckou a inženýrskou dráhu. Pro splnění těchto požadavků je nezbytné změnit způsob vzdělávání a nalézt jeho vhodný obsah. Odborníci se snaží definovat nové paradigma přírodovědného vzdělávání. Aby však bylo úspěšné, musí být změny v učebních osnovách přijaty všemi zúčastněnými stranami ve vzdělávání: studenty, jejich rodiči, politiky a zejména učiteli, kteří by měli tyto změny učebních osnov zavést do praxe. V příspěvku byly prezentovány výzkumné poznatky z České republiky týkající se názorů na přírodovědné vzdělávání, postojů zainteresovaných stran a priorit, které ve svém stanovisku upřednostňují.