SEDEN, Kinlay and Roman ŠVAŘÍČEK. English as a Foreign Language (EFL) Teachers’ Perceptions of Fair Assessment. Neveléstudomány. Budapest: Etvos Lorand University, 2019, vol. 2019, Education Sciences Journal, p. 20-30. ISSN 2063-9546. Available from: https://dx.doi.org/10.21549/NTNY.25.2019.1.2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name English as a Foreign Language (EFL) Teachers’ Perceptions of Fair Assessment
Authors SEDEN, Kinlay (64 Bhutan, guarantor, belonging to the institution) and Roman ŠVAŘÍČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Neveléstudomány, Budapest, Etvos Lorand University, 2019, 2063-9546.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Hungary
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/19:00109131
Organization unit Faculty of Arts
Doi http://dx.doi.org/10.21549/NTNY.25.2019.1.2
Keywords (in Czech) Vnímání učitele; Posouzení; Spravedlivé posouzení; Hodnocení, které funguje; Hodnocení, které nefunguje
Keywords in English Teacher perceptions; Assessment; Fair assessment; Assessment that works; Assessment that doesn’t work
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Changed: 25/3/2020 09:17.
Abstract
Although assessment is crucial, we know less about how assessment is understood and administered by teachers. The following study explored insight into lower secondary EFL teachers’ perceptions of fair assessment and the types of assessment that worked and those that did not work in their classes. The data was processed through individual semi-structured interviews with ten (grades 7-9) English as a Foreign Language teachers representing seven lower secondary schools in the Czech Republic. The concept of fair assessment and assessment that worked or not were identified, analysed and interpreted. The findings showed use of specific and focused assessment criteria and assessment that is non-judgemental, honest and transparent as fair assessment. Results indicated verbal assessment to be the best example of assessment that work while self-peer as assessment that doesn’t work with students. Although assessment is crucial, we know less about how assessment is understood and administered by teachers. The following study explored insight into lower secondary EFL teachers’ perceptions of fair assessment and the types of assessment that worked and those that did not work in their classes.
Abstract (in Czech)
Přestože hodnocení je zásadní, víme méně o tom, jak učitelé chápou a řídí hodnocení. Následující studie prozkoumala nahlédnutí do vnímání správného hodnocení učitelů nižšího sekundárního odborného vzdělávání a způsobů hodnocení, které fungovaly, a těch, které nefungovaly ve svých třídách. Údaje byly zpracovávány prostřednictvím individuálních polostrukturovaných rozhovorů s deseti (7-9) ročníky angličtiny jako učitelů cizích jazyků, kteří zastupují sedm nižších středních škol v České republice. Byla identifikována, analyzována a interpretována koncepce spravedlivého posouzení a hodnocení, která fungovala či ne. Zjištění prokázala použití konkrétních a soustředěných hodnotících kritérií a posouzení, které není spravedlivé, čestné a transparentní, jako spravedlivé posouzení. Výsledky ukázaly, že slovní hodnocení je nejlepším příkladem hodnocení, které funguje při samostatném hodnocení, které nepracuje se studenty.
Links
676452, interní kód MUName: European Joint Doctorate in Teacher Education (Acronym: EDiTE-EJD)
Investor: European Union, MSCA Marie Skłodowska-Curie Actions (Excellent Science)
PrintDisplayed: 28/5/2024 00:50